جلبک ها و گیاهان آبزی منابع جدید غذایی نسل بشر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور درخوزستان گفت: ۶ سند ملی برای استفاده از جلبک ها و گیاهان آبزی در دست تدوین است.

محمد پورکاظمی افزود: یکی از محورهایی که بسیار کم به آن به عنوان یک محصول راهبردی توجه شده و اخیرا در مقاله ای این موضوع مورد اشاره قرار گرفت بحث جلبک ها و گیاهان آبزی است.

وی گفت: تولید جهانی در این بخش ۱۵ میلیون تن و به ارزش هفت میلیارد دلار است .

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور افزود: طبق آمار سازمان جهانی غذا (فائو) در سال ۲۰۱۵ میزان صید جهانی روند نزولی و کاهشی داشته و حتی تا مرز ۵۰ درصد رسیده است.

پورکاظمی گفت: آمار نشان می دهد با تخریبی که در دریاها، اقیانوس ها، دریاچه ها و رودخانه ها اتفاق افتاده به سمتی می رویم که آبزی پروری یکی از شاخه های اصلی تولید برای غذای آینده بشر است.

وی گفت: ۵۰ درصد پروتئین های مورد نیاز صنعت دام و طیور از طریق آبزیان و ماهیان تامین می شود و ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی می تواند از آبزیان استخراج شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور افزود:آمار صید کشور، یک میلیون تن و در بخش آبزی پروری ۳۷۰ هزار تن است و با ۲۰۸ هزار نفر اشتغال، نشان می دهد که سهم قابل توجهی در اشتغال کشور دارد و ارزش صادرات آن ۳۰۰ میلیون دلار در قسمت تولید آبزیان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، تدوین ، خوزستان ، آبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.