کلیجی مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اعلام ابین خبر گفت:145 طرح آبیاری تحت فشار در سطح 445 هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد اجرایی شده که با توجه به محدودیت منابع آبی در راستای افزایش بازده و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه کلیجی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام آبیاری تحت فشار در مهاباد و تجهیز اراضی این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری، اضافه کرد: طرح‌های آبیاری تحت فشار در سطح 500 هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد در دست اقدام است که 145 طرح آبیاری تحت فشار در سطح 445 هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد اجرایی شده که با توجه به محدودیت منابع آبی در راستای افزایش بازده و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی نقش بسزایی دارد و امید است با توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار زمینه افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در منطقه فراهم شود.

وی توسعه و ترویج تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری را در توسعه بخش کشاورزی از عوامل موثر عنوان کرد و متذکر شد: افزایش بازده و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و استفاده بهینه و اصولی از منابع آبی از مزایای ترویج آبیاری تحت فشار محسوب می‌شود.

کلیجی افزود: توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی منطقه به ویژه با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد که در این راستا زمینه صرفه‌جویی مصرف آب و توسعه کشاورزی فراهم می‌شود. که با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی ضرورت و اهمیت توسعه و ترویج سامانه‌های نوین آبیاری در مدیریت یکپارچه و مصرف بهینه و اصولی منابع آبی بیش از پیش نمایان می‌شود

انتهای پیام /ب

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.