رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کشور ایران در تولید محصولات گندم باید مانند دیگر کشورها به خودکفایی برسد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای شهر پس از اتمام سخنان وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: یک کار گروه متشکل از نمایندگان مجلس شهرداری تهران، دولت در خصوص حریم در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شده و تاکنون در این زمینه جلساتی را داشته‌ایم.

وی با تاکید بر این که بر اساس تصمیمات این کار گروه قرار است که برخی از بندهای قانون در خصوص حوزه حریم اصلاح شود، افزود: متاسفانه هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداد و تا اصلاحاتی در این خصوص انجام نشود حریم شهر تهران در این وضعیت باقی خواهد ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که حریم شهر تهران آزادگان است، تصریح کرد: محدودیت بسیار شدیدی در بخش حریم داریم.

چمران با تاکید بر این که در بخش تولید کشاورزی باید خودکفا شویم، یادآور شد: با این خودکفا شدن می‌توانیم محصولات خود را صادر کرده و جایگاه و پایگاه کشورمان را تغییر دهیم.

وی با بیان این که در حال حاضر کشاورزان در روستاها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: این امر باعث می‌شود که روستاها تخلیه و روستاییان به شهرهای کوچک و بزرگ و همچنین حاشیه نشینی روی بیاورند.

رئیس  شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: متاسفانه با خارج شدن یک فرد از یک روستا مشکلات زیادی برای افراد دیگر روستا رخ می‌دهد.

چمران با تاکید بر این که مهم‌ترین موضوع در بحث کشاورزی پایدار کردن آن است، تصریح کرد: بر اساس آمارها آمریکا هفت برابر نیاز خود گندم تولید می‌کند به همین منظور کشور ایران نیز باید در تولیدات گندم به خودکفایی برسد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار