باغ هرندی یکی از آثار تاریخی شهر کرماناست کهدر زمان قاجار ساخته شده و هم اکنون دو موزه سازهای سنتی و باستان شناسی را در دل خود جای داده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکهمجموعه‌ باغ هرندی کرمان واقع در ابتدای خیابان فردوسی یکی از ساختمان‌های عهد قاجار است گفت :این اثر در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۱۷۰ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جهانشاهی افزود :در حال حاضر طبقه‌ همکف ساختمان موجود در آن به‌ عنوان موزه‌ سازهای سنتی و طبقه اول آن به ‌عنوان موزه باستان‌شناسی مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکهوجود دو موزه «باستان‌شناسی» و «سازهای سنتی» در آن باعث شده تا این بنا اعتباری بیش از گذشته برای کرمانی‌ها و علاقه‌مندان به سازهای سنتی و آثار باستانی داشته باشدخاطرنشان کرد :این باغ در دوره‌ی قاجار توسط «عدل‌السلطنه» یکی از صاحب منصبان نظامی آن دوره بنا نهاده شد و در سال 1313 شمسی به مبلغ 40 هزار تومان به مرحوم ابوالقاسم هرندی که یکی از تجار مطرح کرمان بود فروخته شد.

جهانشاهی افزود :این مجموعه به دلیل توقف چند روزه ی رضاخان در مسیر سفر تبعیدش مورد توجه قرار گرفت و در سال 1354 توسط مالک باغ به وزارت فرهنگ و هنر اهدا شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: باغ هرندی ، موزه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.