25 کانون بیماری تب برفکی در خوزستان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل دامپزشکی خوزستان: برای پاکسازی کامل این کانون ها از این بیماری حدود 9 میلیارد ریال نیاز است.

مصطفی کنارکوهی افزود: بیماری تب برفکی یکی از مهم ترین بیماری های جمعیت دامی نشخوارکنندگان به ویژه گاو و گوساله محسوب می شود

وی گفت: وضعیت در خوزستان بهبود پیدا کرده اما برای مایه کوبی دام ها و جلوگیری از شیوع این بیماری در فصل آینده از هم اکنون باید اقدام کرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: برای مایه کوبی دام ها 500 دوز از این واکسن نیاز داریم و برای پاکسازی خوزستان از این بیماری حدود 9میلیارد ریال نیاز است.

کنارکوهی گفت: با توجه به کاهش تولید واکسن تب برفکی و مشکل تامین آن، شیوع تب برفکی در خوزستان از قبل پیش بینی و نسبت به آن هشدار داده شده بود.

وی افزود: کانون های بیماری در خوزستان بخش کوچکی را تشکیل می دهند و بیشتر کانون ها مربوط به بخش عشایری به ویژه دام های سبک است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با هدف مراقبت ویژه و کنترل این بیماری در امسال انجام اقداماتی از جمله جلوگیری از انتقال دام از مناطق پر خطر، مدیریت در کانون های بروز بیماری و مدیریت در مصرف واکسن موجود، سبب کاهش موارد آلودگی به این بیماری شد.

بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده، بسیار واگیردار و مشترک بین انسان و حیوان است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.