مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در جلسه بررسی آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در استان، بازارهای دام را هم تهدید و هم فرصت دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مجید روحانی نژاد بر تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای در تمامی بازارهای دام استان و بویژه مشهد تاکید و خواستار توسعه عملیات ضدعفونی و قرنطینه بهداشتی دامپزشکی در این مراکز در بروز اپیدمی تب برفکی شد.

وی اظهار کرد: بازارهایی که رعایت مقررات دامپزشکی را نداشته باشند در اسرع وقت تعطیل خواهند شد.

وی گفت: در صورتی که نکات دامپزشکی و دستورالعمل های بهداشتی در بازارهای دام رعایت شود این اماکن به مراکز مطمئن تبادل و خرید و فروش دام تبدیل شده، ضمن گردش اقتصادی مناسب به عنوان فرصتی مغتنم برای عرضه دام سالم محسوب می شود.

روحانی نژاد گفت: اگر موارد بهداشتی در این مراکز جدی گرفته نشود به عنوان کانون های فعال بیماری و مراکز موثر در انتشار بیماری می توانند سرمایه دامی استان را دچار مخاطره های جدی کند.

وی تشکل های دامی را به مثابه بازوان دامپزشکی در ارائه و توسعه خدمات در تمامی عرصه های مرتبط دانست و افزود: متاسفانه برخی دلالان در اثر عدم آگاهی و برخی منفعت طلبی ها اقدام به برخی رفتارهای خطرناک همچون نقل و انتقال بدون مجوز دام در مواقع پرخطر نظیر بروز بیماری های دامی از قیبل تب برفکی می کنند و سبب زیان های فراوانی به صنعت دام استان و کشور می شوند که لازم است در جهت جلوگیری از چنین اشتباهاتی حداکثر هم افزایی بین دامپزشکی و تشکل های مرتبط در جهت آموزش مناسب و اطلاع رسانی به موقع صورت گیرد.

روحانی نژاد از حضور افراد تحصیل کرده در تشکل های دام و طیور استان به عنوان فرصتی عالی یاد کرد وهمکاری های بین بخشی و آموزش های تخصصی برای اقشار مختلف اعضا را زمینه ساز پیش گیری از بروز بیماری های مختلف دامی دانست و یادآور شد: در این خصوص استان خراسان رضوی سرآمد است.

دکتر حسین حسابی، مسئول بهداشتی کشتارگاه صنعتی دام مشهد نیز ضمن بیان تشدید اقدامات در این کشتارگاه تصریح کرد: اقدامات ضدعفونی و بهداشتی در این کشتارگاه با شدت بیشتری ادامه دارد به گونه ای که هیچ دامی بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی امکان ورود به کشتارگاه را ندارد.

//انتهای پیام

برچسب ها: بازار ، دام ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.