دانشجویان 128 کشور جهان خواستار تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی هستند

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گفت: طبق پرسشنامه هایی که به دست دانشگاه رسیده است 128 کشور جهان خواستار تحصیل دانشجویانشان در دانشگاه علوم پزشکی هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز طی نشست خبری در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گفت: پیش از 12 هزار دانشجو از 128 کشور جهان از سال 2011 تا کنون پرسشنامه‌های تحصیل در دانشگاه را پر کردند و خواستار تحصیل در این دانشگاه هستند. 

وی افزود: برنامه ما برای این دانشجویان این است که نفرات برتر پذیرفته شوند تا از لحاظ علمی برای دانشگاه ثمره‌ای داشته باشد و به تبع این آمار رشد صعودی داشته است. 

خردمند خاطر نشان کرد: تاکنون 33 دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند و به کشور خودشان رفته‌اند و طبق مکاتباتی که به دانشگاه داشته‌اند از میزان رضایت خودشان از میزان تحصیلات خودشان خبر داده‌اند. 

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی افزود: در بخش بین‌الملل ما هیچگونه هزینه‌ای را صرف نمی‌کنیم و در این بخش درآمدهایی را کسب کرده‌ایم و توانسته‌ایم بخشی از هزینه‌های خودمان را پوشش دهیم. 

وی با اشاره به میزان شهریه دانشجویان خارجی گفت: میزان شهریه‌ای که دانشجویان خارجی پرداخت می‌کنند اگر به ریال تبدیل کنیم.  برابر با میزان شهریه دانشجویان داخلی است که پرداخت می‌کنند. دربحث شهریه ما باید رقابتی عمل کنیم.  تا دانشجویان خوب و تراز اول به کشورهای همسایه مانند ترکیه و هند نروند.

این مقام مسئول افزود: در روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی قرار است دانشجویان خارجی که در دانشگاه تحصیل می کنند غرفه‌هایی را بر پا کنند تا بتوانند آثار دستی و آداب و رسوم کشورهای خودشان را به معرض دید قرار دهند. 

خردمند با اشاره به روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گفت: سفرای سایر کشورهای مختلف وقتی از دانشگاه دیدن می‌کنند، تبلیغات خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی و کشور خواهد شد. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار