معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد میزان مشارکت مردم استان در دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری را به ترتیب حدود 80 و 77 درصد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،فتاح محمدی افزود: تعداد شرکت کنندگان در انتخابات مجلس دهم از مجموع 518 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان کهگیلویه وبویراحمد حدود 413هزار نفر بود.
وی تعداد رای دهندگان در مجلس خبرگان رهبری از مجموع 518 هزار واجد شرایط رای دادن در استان را 400 هزار و 617 نفر اعلام کرد.
محمدی با تقدیر از حضور باشکوه و مشارکت بالای مردم استان در انتخابات هفتم اسفند، گفت: دغدغه و تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان نظام مبنی بر حضور پرشور مردم در این عرصه سیاسی در استان تحقق یافت.
وی تصریح کرد: انتخابات باشکوه اسفند امسال استمرار فضای امید، اعتماد و نشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این حضور پرشور ، امیدآفرین و پرنشاط مردم عاملی برای تقویت پایه های نظام در عرصه داخلی و عزتمندی و اقتدار و سربلندی کشور در عرصه بین المللی خواهد بود.
بر اساس اعلام وزارت کشور از مجموع 400 هزار و 617 رای ماخوذه سید 'شرف الدین ملک حسینی' با کسب 327 هزار و 864 رای حائز اکثریت نسبی آراء شد.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد دارای یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
همچنین بر اساس اعلام وزارت کشور در مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا 'غلام محمد زارعی' با کسب 48 هزار و 768 رای حائز اکثریت آرا شد و به مجلس راه یافت.
در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی 'عدل هاشمی پور' از مجموع 138 هزار و 96 رای ماخوذه با کسب 59 هزار و 130 رای حائز اکثریت آراء شد.
در حوزه انتخابیه باشت و گچساران 'غلام رضا تاج گردون' از مجموع 89هزار و 733 آرای صحیح ماخوذه با کسب 66هزار و 103 رای حائز اکثریت آرا شد.
کهگیلویه وبویراحمد دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.