استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت آرای دو جناح اصلاح طلب و اصول گرا در حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: ملاک دولت یازدهم در انتخابات بی طرفی و اجرای قانون است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد،علی رضا رشیدیان در حاشیه عیادت از آیت الله واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا (ع) افزود: شب گذشته و امروز با نمایندگان اصلاح طلب و اصول گرای مجلس شورای اسلامی در محل استانداری راجع به بی طرفی دولت در انتخابات گفت و گو شد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شایعاتی مبنی بر حرکات اعتراض آمیز نسبت به نتایج انتخابات و دستگیری افرادی در مشهد گفت: هیچ تجمع اعتراض آمیزی در مقابل استانداری صورت نگرفته که منجر به دستگیری کسی شده باشد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مردم این استان افراد فهیمی هستند، افزود: قبل از برگزاری انتخابات جناح های سیاسی رقابتی سالم داشتند، انتخابات نیز کاملا قانونی برگزار شد و امروز هم بعد از اعلام نتایج رفاقت و همکاری بین تمامی جناحها برای ساخت ایرانی آباد آغاز شده است.
رشیدیان درباره علت تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج آرای حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: هیچ تجمیع مجدد آرا انجام نگرفته است و براساس سامانه مرکزی انتخابات، همه صورت وضعیت آرا در شعب باید در سامانه ثبت شود و تا ثبت کامل آن، تجمیع انجام نمی شود.
وی افزود: فرآیند ثبت آرا در سامانه، کنترل، امضای الکترونیکی فرماندار و ارسال آن به سامانه مرکزی زمان َبر است اما با تلاش همکاران، بعد از ظهر نتیجه قطعی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات اعلام شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: بعد از اعلام نتایج اگر هر یک از نامزدهای انتخابات نسبت به نتایج شکایتی داشته باشند ظرف 48 ساعت شکایات آنان با حضور هیات های اجرایی و نظارت بررسی می شود و نتیجه آن در مدت یک هفته اعلام می شود.
استان خراسان رضوی با حدود شش میلیون و 200 هزار نفر جمعیت 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی و شش نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 71 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی و 70 حوزه فرعی در این استان تعیین شده است.
جمعیت واجد شرایط اخذ رای در این استان چهار میلیون و 420 هزار نفر اعلام شده بود که از این تعداد 268 هزار و 205 نفر رای اولی بودند.

//انتهای پیام

برچسب ها: دولت ، انتخابات ، قانون ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.