مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: تا کنون بیش از 2 هزار و500هکتار از اراضی به سیستمهای نوین ابیاری مجهز شده اند که از هدر رفت 65درصدی اب در بافت شنی ریگان جلوگیری می کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، پیمان جلالی افزود: با توجه به اینکه ریگان دارای بافت شنی می باشد واب زیادی در ان هدر می رود اجرای سیستمهای نوین ابیاری در این شهرستان از ضروریات است .

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 100میلیارد ریال در زمینه اجرای سیستمهای نوین ابیاری در این شهرستان هزینه شده است اظهار داشت : 80درصد این تسهیلات بلاعوض می باشند .
مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: استفاده کشاورزان از آبیاری سنتی (غرقابی)هدر رفت 50تا 70درصدی آب را در پی داشته اقدامات جهاد کشاورزی در زمینه اجرای سیستمهای نوین آبیاری خوشحالی کشاورزان را در پی داشته است.
جلالی اظهار داشت :در زمینه سیستمهای نوین تاکنون 2هزاروپانصد هکتار از اراضی شهزستان مجهز به انواع سیستمهای آبیاری بارانی سنتر کلاسیک ثابت بابلر و قطره ای شده است که تاکنون 20درصد اراضی شهرستان به این سیستمها مجهز شده اند.
وی افزود: تاکنون 400کیلومتر لوله گذاری در مزارع شهرستان انجام شده است که در این زمینه بیش از 10میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان اضافه کرد: اجرای سیستمهای نوین آبیاری سطح زیر کشت مزارع برای کشاورزان 3تا 4 برابر افزایش یافته است وتمامی محصولاتشان به خوبی آبیاری می شود این در حالی است که در روش سنتی آب به تمامی مزارع نمی رسد و قسمتی از مزارع خشک می ماند
جلالی خاطر نشان کرد: تا پایان سال 500هکتار از اراضی شهرستان نیز به سیستمهای نوین ابیاری مجهز خواهند شد .
انتهای پیام/ی
برچسب ها: آبیاری ، نوین ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار