رئیس کمیته رویداد فرهنگی نوروزگاه از این استان به عنوان آلبوم غنی خرده فرهنگ ها و آئین های نوروزی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شبان میر شکرایی در جلسه هماهنگی نوروزگاه آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از رسوم و آئین های مرتبط با نوروز طی دهه های اخیر به دست فراموشی سپرده شده اند، اجرای چنین رسومی در قالب طرح ملی نوروز گاه بسیار ضروری به نظر می رسد.

عضو شورای سیاست گذاری آئین ملی نوروزگاه با بیان اینکه جامعه هدف نوروزگاه، مردم عادی و به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، افزود:برگزاری این مراسم می تواند محفل مناسبی برای افزایش آگاهی عمومیدر مورد بن¬مایه-های فرهنگ ایرانی وآئین ملی نوروز باشد.

وی با تأکید بر اینکه نوروزگاه جشنواره یا نمایشگاه نیست، گفت: نوروزگاه یک رویداد فرهنگی است که در نهایت باید به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیانجامد.

میر شکرایی هدف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری طرح نوروزگاه را احیای میراث ناملموس از یک سو و تقویت وحدت و انسجام ملی از سوی دیگر اعلام کرد.

وی در خاتمه بر لزوم تشکیل پرونده و ثبت خرده رسم های مرتبط با نوروز آذربایجان شرقی تأکید کرد و نقش مردم فرهنگ دوست آذربایجان شرقی را در این زمینه بسیار پر رنگ و حائز اهمیت دانست.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.