وب سایت ویکی لیکس اسناد محرمانه تازه ای را از مذاکرات پنهانی و سیاست های جنگ افروزانه عربستان سعودی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید؛ وب سایت "ویکی لیکس" در افشاگری تازه‌ای اسنادی را منتشر کرد که نشان از اقدامات رژیم آل سعود برای تحت فشار قرار دادن دولت روسیه دارد. هدف آل سعود از این اقدامات، پیشبرد اهداف نظامی اش در سوریه است.

یکی از این اسناد افشا شده که ممهور به مهر وزارت امور خارجه عربستان است، از یک مذاکره استراتژیک در مسکو درباره بحران سوریه خبر می دهد. آل سعود در این مذاکره به دنبال تغییر موضع روسیه است.

در سند دیگری عربستان خواهان ادامه و بهبود روابط با روسیه است و از رسانه های این کشور می خواهد به منظور حفظ مصالح ملی از هر گونه تعرض به مقامات روسی خودداری کنند. لیکن سیاست های روسیه در سوریه همچنان مورد انتقاد است.
سندی دیگر گویای این مطلب است که عربستان قصد دارد با استفاده از سازمان کنفرانس اسلامی، روسیه را تحت فشار قرار دهد چرا که به زعم مقامات سعودی،  دولت روسیه از بُعد اسلامی قضیه بیش از بعد عربی آن هراسناک است.

سایر اسناد افشا شده درباره بحران سوریه است و نشان می دهد عربستان با بکارگیری تمام توان خود درصدد نابودی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، است و تحت هیچ شرایطی از موضع خود دست نمی کشد. این سند همچنین بیانگر هراس آل سعود از بازتاب های حمله به سوریه است. در این سند، عربستان دولت بشار اسد را یک دولت متخاصم می داند که از هیچ عملی برای انتقام گرفتن از این کشور فرو گذار نخواهد کرد و در صورت حمله به سوریه، عربستان در صدر لیست انتقام سوری قرار خواهد گرفت و این موضوع برای رژیم آل خلیفه خطر فراوان به دنبال دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار