ازدواج‌های فامیلی به دلیل شباهت ‌در ژن‌های مرد و زن احتمال بروز اختلال ژنتیکی در جنین را تا 2 برابر افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیمیا کهریزی متخصص ژنتیک بالینی در نشست خبری انجمن نوروژیست گفت: به بیماری‌های بروز یافته در جنین پس از ازدواج‌های فامیلی و خویشاوندی اشاره کرد.

وی افزود: در این گونه ازدواج‌ها که زن و مرد دارای ژن‌های مشابه هستند امکان خودنمایی دو ژن معیوب در جنین وجود خواهد داشت. 

وی ادامه داد: اختلال ژنتیکی در ازدواج‌های غیر خویشاوندی نیز وجود دارد اما احتمال بروز آن در ازدواج های فامیلی 2 برابر است. 

این محقق بالینی ژنتیک تاکید کرد: خانواده‌هایی که دارای فرزند معلول هستند باید قبل از بارداری مجدد حتما به مشاور ژنتیک مراجعه کنند تا در صورت لزوم از تولد نوزاد معلول جلوگیری شود.

کهریزی پیرامون کنگره‌ای که قرار است برگزار شود؛ خاطر نشان کرد: حضور اساتید بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های مناسب برای دانشجویان از جمله ویژگی‌های بارز این کنگره خواهد بود. 

وی ادامه گفت: در کنگره بین‌المللی انجمن نوروژنتیک که قرار است از 12 تا 14 اسفند ماه سال جاری برگزار شود 6 مهمان خارجی حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: تا‌کنون حدود 150 مقاله به انجمن ارسال شده که از این تعداد 38 مقاله تأیید نشده است.

کهریزی نیز پیرامون این کنگره خاطرنشان کرد: حضور اساتید بین‌المللی و برگزاری کارگاه مناسب برای دانشجویان از جمله ویژگی‌های بارز این کنگره خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار