عکس‌ها و نقاشی‌ها این بار بهانه‌ای برای انعکاس درد درختان و طبیعت اطرافمان شده‌اند.

مریم سلیمی هنرمندی است که بعد از اعلام فراخوانی در حال حاضر در نگاخانه نقش جهان با موضوع درختان خیابان ولیعصر نمایشگاه گروهی را با همکاری مدیر این نگارخانه برگزار کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شکل‌گیری این نمایشگاه گفت: من از ابتدا در گروه خبری بودم که در آن بحث درختان خیابان ولیعصر و پارکی که آقای ساعی برای صیانت از بخشی از درختان این خیابان احداث کرده بودند، مطرح شد.

وی ادامه داد: از آن جا که من چندی پیش با دیدن درخت‌های این خیابان متاثر شده بودم، تصمیم گرفتیم تا فراخوانی را در این زمینه منتشر کنم که نتیجه آن شکل‌گیری این نمایشگاه بود.

سلیمی ادامه داد: من در این مجموعه تنها هدفم این بود که مشکلاتی که امروز محیط زیست و درختان گرفتار آن شده‌اند را به همه نشان دهم؛ چرا که در یکی از این عکس‌ها من به طور واضح چهره غمگینی که روی تنه یکی از درختان ایجاد شده بود را دیدم و بالاخره موفق شدم تا آن را ثبت کنم، من معتقدم اگر درختان هم زبان داشتند، قطعا خیلی از حرف‌ها و دردهایشان را می‌گفتند.

وی ادامه داد: درختان خیابان ولیعصر نیز که زمانی معروف و سرسبز بودند، در حال حاضر برخی از آن‌ها قطع، برخی سوزانده‌ و یا در اثر ریخته‌شدن ضایعات پای آن‌ها خشک شده‌اند و این وضعیت هر کسی را به فکر فرو می‌برد.

سلیمی اظهار داشت: حدود 25 اثر در این نمایشگاه در قالب نقاشی و 15 اثر نقاشی در این نمایشگاه وجود دارد که در برخی از آثار از جمله کارهای خود من روی عکس چاپ شده با اکریلیک کار شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه یادآوری برای کسانی که باید بیشتر به فکر چنین فضاهایی باشند را ایجاد کند و برای مردم هم هشداری را رقم بزند تا بیشتر حواسشان به این درختان باشد.

گفتنی است؛ نمایشگاه درختان خیابان ولیعصر که با حضور اساتید عرصه هنر از 7 اسفند برگزار شده، به مدت یک هفته در نگارخانه مذکور برقرار خواهد بود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار