محاصره در برخی شهرهای سوریه همچون "دیرالزور" فاجعه بار است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  روند اجرایی شدن آتش بس در سوریه اخیرا آغاز شده و طرف های درگیر متعهد شده اند تا با یکدیگر بر سر اجرای یک آتش بس اولیه و سپس دائمی توافق کنند.



**توافق آتش بس و کمک فوری به  "دیرالزور" ، "فوعه" و "کفریا"

توافق اجرایی آتش بس در سوریه در حالی در lمسیر انجام است که برخی شهرها و شهرستان ها در سوریه نیازمند کمک جدی و فوری هستند  که  از جمله این شهرها می‌توان به "دیرالزور" مرکز استان "دیر الزور" و "فوعه" و "کفریا" اشاره کرد.



کدام مناطق سوریه مستحق دریافت کمک های بشر دوستانه هستند؟ + نقشه و جزئیات

اخیرا بحث محاصره مناطق مختلفی که توسط ارتش سوریه و حزب الله یا تروریست‌ های تکفیری مطرح شده ، نشان می‌دهد سازمان ملل متحد یک برخورد دوگانه در حمایت از نیازمندان به کمک های غذایی و دارویی دارد.

تروریست ها تلاش می‌کنند تا حلقه محاصره فرودگاه دیرالزور را تکمیل و مجددا آن را اشغال کنند که ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به فرماندهی "سید عصام زهرالدین" (که به نام مرد افسانه ای ارتش سوریه شناخته می‌شود) از این اقدام جلوگیری کردند


البته همه مناطقی که در بخش آتش بس قرار می گیرد توسط معارضین اداره نمی شود ؛ بلکه برخی از این مناطق در تصرف گروه تروریستی داعش و جبهه النصره بوده و این گروه های تروریستی مشمول آتش بس نمی شوند.


کمک های هوایی و پشتیبانی لجستیکی به منطقه "دیرالزور" توسط جنگنده های ارتش فدراسیون روسیه انجام شده و پرتاب محموله های هوایی به صورت مکرر و با هواپیماهای ترابری انجام می شود.




**"دیرالزور"  با پرتاب محموله های هوایی تغذیه می شود

فدراسیون روسیه در این است که "کرملین" با پرتاب محموله‌های تسلیحاتی از ارتش و نیروهای دفاع مردمی سوریه حمایت کرده و مردم "دیرالزور" را از خطر گرسنگی و سقوط نجات می دهد که البته مقاومت ساکنان این شهر نیز تحسین برانگیز است.

کدام مناطق سوریه مستحق دریافت کمک های بشر دوستانه هستند؟ + نقشه و جزئیات

ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و نیروی هوایی روسیه با تمام قوا در برابر تروریست ها ایستادگی کردند و هر اقدامی در راستای مقاومت بیشتر در استان های مختلف سوریه انجام شده است.


"ابومحمد جولانی" سرکرده گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره در سوریه از گروه های (تروریستی) در این کشور خواست با آتش بس مخالفت کنند؛ زیرا آن را نیرنگ غرب می دانست. البته  "ابومحمد جولانی" مدت هاست برای تامین هزینه های گروه خود از غرب کمک های مالی دریافت می کند و این موضوع جای تامل دارد.


"نبیه بری،" رئیس پارلمان لبنان در واکنش به اجرای آتش بس در سوریه گفت: من امیدوارم سوریه از آزمون آتش بس سربلند بیرون بیاید و نقاب از چهره طرح های تروریستی که هدف آن ایجاد ناامنی در سوریه است بیفتد.


وی افزود: ما از آتش بس در سوریه که مقدمه برقراری صلح و ثبات در این کشور و آغاز روند سیاسی است، حمایت می کنیم. بری تأکید کرد: برقراری صلح در سوریه برای غرب آسیا و تمامی کشورهای عربی و اسلامی ضروری است چراکه سوریه در طول تاریخ ثابت کرده که دروازه جنگ و صلح در غرب آسیا است.


شهرک های "فوعه" و "کفریا" ، ماه‌هاست از سوی تروریست های مسلح در محاصره هستند و هیچ امدادی از سوی کشورهای حامی حقوق بشر به آن ها نمی‌رسد و این در حالی است که آتش بس بدان معناست که دوطرف در زمینه کمک های غذایی بهره ببرند.


وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ما در دوران آتش بس بر رساندن کمک های بشردوستانه به مناطقی که ترک مخاصمه در آنجا اجرایی خواهد شد، متمرکز خواهیم شد. در این بیانیه آمده است: ما تمامی اقدامات لازم را برای موفقیت آتش بس در سوریه اتخاذ کرده ایم و 70 پهپاد بر آتش بس نظارت خواهند داشت


ایالات متحده آمریکا معتقد است که این فدراسیون روسیه بود که توافق آتش بس را پذیرفت تا شکست نخورد ؛ اما "ولادیمیر پوتین" معتقد است ایالات متحده چاره ای جز پذیرش آتش بس نداشت، چون طرح های سال های گذشته اش با عدم موفقیت مواجه شده بود و آتش بس موجود گام اولیه برای از بین بردن گروه های تروریستی خطرناک همچون داعش و جبهه النصره است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/  



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
طبق این نقشه که گذاشتید .....به قول رزمندهای ما یه یا علی دیگه کافیه تا نسل تروریست ها نابود بشه
آخرین اخبار