برای تأمین آسایش و سلامت شهروندان، کمپ نگهداری حیوانات ناقل در مجتمع محمدآبادقزوین راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مطرح کرد: مساحت این مرکز 2 هزار متر مربع بوده و دارای ساختمان اداری و عقیم‌سازی به مساحت 100 متر مربع است.

منتظری یادآور شد: همچنین این مرکز دارای واحدهای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، انگل زدایی، واکسیناسیون، مرکز جراحی و اتاق ریکاوری و نقاهت پس از جراحی و پلاک‌گذاری است.

این مسئول عنوان کرد: پس از عقیم‌سازی به مدت 3 روز سگ‌ها مرحله نقاهت خود را در سالن گرم (دوران نقاهت) مرکز سپری کرده و پس از آن وارد محوطه حصاربندی شده می‌گردند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: در این مرحله کار آموزش به سگ‌ها از سوی افراد متخصص شروع می‌شود و پس از شناسنامه‌دار کردن در صورت وجود افراد متقاضی با أخذ تعهد‌نامه در خصوص نگهداری و مراقبت از سگ‌ها کار تحویل به این افراد صورت می‌گیرد.

منتظری اضافه کرد: در غیر این صورت با انجام تدابیر ویژه و نصب پلاک، سگ‌ها رهاسازی می‌شوند به این ترتیب سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین پیشرو در اجرای دستورالعمل بوده و اتلاف به روش سلاح گرم را برای همیشه کنار گذاشته است.

وی گفت: راه‌اندازی این مرکز از ازدیاد حیوانات ولگرد در سطح شهر قزوین جلوگیری می‌کند، زیرا کشتار این حیوانات مخاطرات اجتماعی، بهداشتی و محیط زیستی در پی دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در این مجموعه هیچ سگی خرید و فروش نمی‌شود و سگ‌ها تحت شرایط ویژه‌ای به اشخاص، کارگاه‌ها، کارخانجات و غیره برای نگهبانی واگذار می‌شوند و در غیر این صورت با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان قزوین اقدام به رها‌سازی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.