این اختراع به ثبت رسیده و مدال برنز جشنواره بین الملی اختراعات چین را کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛به گفته دکتر مریم السادات مجابی، رزیدنت جراحی ، مخترع این دستگاه ، دستگاه مذکور با تکنولوژی جدید تولید سرما (بدون نیاز به کمپرسور و گازهای مضر) کار کرده و با کنترل دقیق دما و مصرف انرژی (٥٠ درصد کمتر از سیستم های موجود)، به طور کاملاً یکنواخت، دمای ایده آل محفظه را حفظ می کند .

دکتر مجابی اضافه کرد : بر خلاف وسایل حمل (کلد باکس) موجود، با باز شدن درب، محفظه نگهدارنده دارو به سرعت به دمای اولیه بازگشته و از آسیب به دارو و خرابی آن جلوگیری می کند .

وی مهمترین کاربرد این دستگاه را در موارد انتقال واکسن و یا داروهای حساس به درجه حرارت به مناطق دور از إمکانات و همچنین انتقال دارو از مرکز بیماری های خاص به نیازمندان دارو در شهرهای مختلف کشور دانست.

دکتر مجابی، هدف از این اختراع را پیشگیری از بی اثر شدن و خراب شدن دارو و یا واکسن های حیاتی و با ارزش و در نتیجه کاهش هزینه های متعاقب، سهولت در انتقال دارو و واکسن های حساس به درجه حرارت، افزایش طول عمر واکسن، حفظ تأثیری گذاری واکسن ها و هشدار به موقع به منظور جلوگیری از انقضای واکسن ها (به علت فراموشی تاریخ انقضا) بیان کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.