رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور از پایش آبگیرهای نیشابور و شناسایی 400 پرنده مهاجر خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور از پایش آبگیرهای این شهرستان همزمان با آغاز بازگشت پرندگان خبرداد و گفت: با توجه به پایان فصل سرما و آغاز مهاجرت معکوسپرندگان وحشی از آبگیرها، به منظور پیشگیری از ورود بیماری حاد پرندگان از طریق پرندگان مهاجر و و حوزه های آبی، گشت مشترک بررسی وضعیت پرندگان مهاجر در سد بار و تعدادی از آبگیرهای طبیعی بخش مرکزیشهرستان انجام شد.

محمد مهدی نوربخش افزود: گشتمشترک یک روزه سد بار با حضور کارشناسان حفاظت محیط زیست انجام شدو خوشبختانه مورد مشکوک به بیماری فوق حاد پرندگان در پرندگان موجود مشاهده نشد.

وی از شناسایی 400 قطعه انواع پرنده مهاجر در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد:حدود 400 قطعه انواع پرنده مهاجر از گونه های آنقوت، تنجه، قطعه گیلار، اردک سر سبز، اردک سر حنایی، خوتکا، فیلوش، اردک نوک پهن، حواصیل خاکستری، آبچیلک و چنگر مشاهده شد.

گفتنی است با توجه به آبگیری، سد اکنون به زیستگاه مناسبی برای انواع گونه های پرندگان مهاجر تبدیل شده و به دلیل احداث سد در دامنه جنوبی رشته کوه بینالود ؛ آثار و نمایه هایی از حضور گونه هایی چون قوچ و میش وحشی ؛ گراز ؛ گرگ و شغال ؛ روباه و ... در اطراف این سد مشهود است .

انتهای پیام//

برچسب ها: پرندگان ، مهاجر ، آبگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.