یک کوهنورد تهرانی روز گذشته در مسیر جنوبی دماوند سقوط کرد و دچار مصدومیت شد.

سقوط کوهنورد تهرانی در مسیر جنوبی دماوندحمید مساعدیان رئیس کمیته جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان افزود: دو نفر از کوهنوردان پایتخت روز گذشته به قله دماوند به ارتفاع 5671 متر صعود می کنند و هنگام بازگشت متاسفانه یکی از آنها که خانم بود در مسیر جنوبی 200 متر به پایین سقوط می کند و از ناحیه سر و گردن و ستون فقرات دچار مصدومیت می‌شود. همراه وی درخواست کمک می کند و کوهنوردانی که در منطقه بودند به یاری فرد آسیب دیده می پردازند و کار کمکهای اولیه و بستک را انجام می دهند و از ما درخواست کمک می کنند و ما نیز به بچه‌های هلال احمر اطلاع می دهیم.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موقع حادثه غروب بوده است و شرایط مناسب جوی نبوده است کوهنوردان حاضر در منطقه این کوهنورد را 2:30 بامداد امروز به بارگاه سوم می آورند و هلی‌کوپتر به منطقه اعزام و مصدوم به تهران و بیمارستان میلاد انتقال پیدا می کند.
 
مساعدیان در ادامه گفت: شرایط کوهنورد آسیب دیده هم اکنون خوب است و اگر امدادرسانی به موقع توسط کوهنوردان و امدادگران صورت نمی‌گرفت شاید تلفات می دادیم.
 
مساعدیان تاکید کرد: بارها به کوهنوردان عزیز توصیه کردیم که به صورت گروهی به کوه ها بروند به هشدارها توجه کنند، ریزش سنگ و سقوط بهمن و سرمازدگی و بیماری‌های ارتفاع مواردی هستند که می تواند جان کوهنورد را تهدید کند.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار