قطعنامه حمایت شورای امنیت از آتش‌بس سوریه امروز تصویب می‌شود

شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز پیش‌نویس قطعنامه‌ای که توافق آتش‌بس آمریکا و روسیه را در سوریه تأیید می‌کند، به تصویب برساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، قرار است امروز بعدازظهر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که توافقنامه آتش‌بس آمریکا و روسیه در سوریه را تأیید می‌کند، در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسد.

 این پیش نویس از همه طرف های درگیر در سوریه می خواهد آتش بس را اجرایی کنند. همچنین قرار است تصویب آن با گزارش ویدئو کنفرانس «استفان دی میستورا،» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، در شورای امنیت درباره تلاش های وی برای آتش بس در سوریه و آغاز مذاکرات صلح همزمان شود.

در این پیش نویس علاوه بر آتش‌بس، دسترسی آزاد، مطمئن و سریع به کمک های بشر دوستانه به ویژه برای حدود 4.6 میلیون سوری در مناطق تحت محاصره درخواست شده است.

مذاکرات صلح سوریه از فوریه (31 روز منتهی به 13 اسفند) به حال تعلیق درآمده است و دی میستورا قرار است روز جمعه چشم اندازهای از سرگیری گفتگوها را پس از رایزنی با شورای امنیت تصریح کند.

به گفته دیپلمات ها در صورتی که آتش بس در سوریه اجرا شود، دی میستورا ممکن است خواستار برگزاری نشستی جدید برای پایان هفته آینده در سوئیس شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار