«سرگئی ناریشکین» رئیس مجلس دومای روسیه گفت: هیچ کشوری حق ندارد بجای مردم سوریه سرنوشت این کشور را تعیین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دفتر مطبوعاتی دومای روسی، ناریشکین روز پنجشنبه در اجلاس مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین گفت: هیچ کشوری نمی تواند و حق ندارد سرنوشت سوریه را تعیین کند و فقط مردم این کشور حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

رئیس مجلس دومای روسیه با بیان این که در حل مسایل سوریه و توقف جنگ داخلی و برقراری صلح و آرامش در این کشور دو راستا وجود دارد، اظهار داشت: راستای اول نظامی است و شامل مبارزه بی امان با گروه های تروریستی می باشد که امری بدیهی است.

ناریشکین درمورد راستای دوم گفت: راستای دوم و اصلی شامل تلاش های سیاسی برای حل و فصل مسایل سوریه که از راه مذاکرات سیاسی سازنده منجر به حل و فصل مسایل این کشور می شود تا انتخابات در این کشور برگزار شود. زیرا مردم سوریه همانند مردم اتریش، آمریکا و روسیه حق انتخاب حکومت خود را دارد.

وی ادامه داد: هیچ کشور دیگری هر قدر هم قدرتمند و صاحب نفوذ و با اعتبار باشد حق ندارد سرنوشت سوریه رابجای مردم آن تعیین کند.

ناریشکین در ادامه یادآوری کرد: روسیه و آمریکا نظام آتش بس در سوریه را تایید کرده اند اما این امر شامل گروه های تروریستی نمی شود و موضع روسیه در این رابطه شفاف و پیگیر است. برای تشریک مساعی و هماهنگی اقدامات بین المللی درمبارزه با تروریسم تلاش می کنیم.

رئیس مجلس دوما از کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست به شرایطی که این سازمان از ابتدای تاسیس بر آن بنا شده است، پایبند باشند.

وی گفت: امروز اروپا با سنت های دیپلماتیک و فرهنگی عالی که دوره های تفرقه و اتحاد و نیز دیکتاتوری ملی گرایی افراطی را تجربه کرده و در کارنامه خود دارد باید به این مساله فکر کند که به چه علت امنیت خود را مخدوش می کند.

ناریشکین گفت: پایه و اساس سازمان امنیت و همکاری اروپا را اصل امنیت جدایی ناپذیر تشکیل می دهد که در شرایط امروزه با رفتار و اقدامات ناتو که خود را طرف پیروز جنگ سرد می خواند همخوانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کشوری یا گروه کشورها امنیت خود را به خطر انداختن امنیت دیگر کشورهای بنا می کند باید بداند که این کشور دیر یا زود پاسخ خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار