برای نخستین بار ، طرح سامانه هوشمند بازرسی انتخابات (سهبا) ، روز هفتم اسفند در شهرستان مهاباد، به عنوان پایلوت استانی راه اندازی می شود.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، و به گفته رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان مهاباد،همزمان با انتخابات هفتم اسفند،سامانه هوشمند بازرسی انتخابات (سهبا) در بیش از30حوزه انتخابیه کشور به صورت پایلوت راه اندازی می شود که در آذربایجان غربی، حوزه انتخابیه مهاباد به عنوان حوزه نمونه انتخاب شده است.
پاکزاد افزود:در اجرای این سامانه، شهروندان، نامزدها و بازرسان شعب اخذ رای می توانند با ارسال پیامک هایی به این سامانه هرگونه تخلف را به مسئولان برگزاری انتخابات و سربازرسان گزارش کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان مهابادی هم در روز انتخابات می توانند به صورت مستقیم با ارسال پیامک به شماره 3000404 با رویکرد "هر شهروند یک بازرس"، با مسئولان برگزاری انتخابات ارتباط برقرار کنند و برای تضمین حقوق نامزدها هم شماره 3000345 برای ارسال پیامک در نظر گرفته شده است.
پاکزاد گفت: شهروندان و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان مهاباد پس از مشاهده هر گونه تخلف انتخاباتی از سوی برگزار کنندگان می توانند به این شماره ها پیامک بفرستند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان مهاباد گفت: برای ارتباط مستقیم بازرسان شعب اخذ رای هم شماره دیگری در این سامانه با رویکرد نظارت آنلاین و پیشگیری موثر از وقوع تخلف اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: بازرسان شعب اخذ رای پس از مشاهده هر گونه تخلف در شعبه مربوطه با استفاده از کدهای محرمانه، نوع و زمان تخلف صورت گرفته را به سربازرسان خود اعلام می کنند.

پاکزاد افزود: علاوه بر این سامانه ، 127 بازرس و سربازرس در شهرستان مهاباد بر روند برگزاری و سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نظارت خواهند کرد.

به گفته پاکزاد از 116 بازرس انتخاب شده برای بازرسی شعب اخذ رای در مهاباد 39 بازرس در بخش مرکزی، 26 بازرس در بخش خلیفان و 51 بازرس نیز در شعبه های اخذ رای شهری، کنترل روند سلامت انتخابات را در این شهرستان بر عهده خواهند داشت.

برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 116 شعبه در شهرستان مهاباد پیش بینی شده که نسبت به دوره قبل سه شعبه بیشتر شده است.

از این تعداد 54 شعبه سیار و 62 شعبه نیز ثابت است که فردا هفتم اسفند کار جمع آوری آرای مردم را بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.