در 200هکتار از اراضی دشت نقودشکی محمديه زیر کشت درختان سریع الرشد قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بيرجند؛ رئيس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبيعی خراسان جنوبی با بيان اينکه 200هکتار از اراضی دشت نقودشکی واقع در محمديه با45ليتر در ثانيه آب پساب در اختيار سازمان قرار خواهد داد گفت:کلنگ اين مجموعه در هفته کشاورزی زده خواهد شد و هدف اصلی اين مجموعه زراعت چوب است.

اکبری با اشاره به اينکه خراسان جنوبی بر اساس آمار رسمی دومين استان از نظر تعداد قنوات است افزود:با وجود مقنيان متخصص در استان دوره های آموزشی برگزار شده است و 100نفر دارای پروانه مهارت می باشند.

وی گفت: در بحث غلات برای اولين بار معاينه فنی کمباين ها با همکاری سازمان نظام مهندسی با هدف افزايش بهره وری فنی کردن توليد انجام شد.

وی ايجاد ارتباط بيشتر با فارغ التحصيلان و ارتباط و هماهنگی بيشتر با سازمان ها و ارگان های استان برای واگذاری امور تصدی گری به فارغ التحصيلان و اشتغال فارغ التحصيلان را از سياست های اجرايی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبيعی اعلام کرد.

رئيس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبيعی اظهار کرد:تعداد پروانه های صادره دام ،طيور و شيلات سازمان نظام مهندسی از ابتدای واگذاری تا اول اسفند ماه سال جاری هزار و 973 پروانه است.

اکبری خاطرنشان کرد: تعداد پروانه های گلخانه و قارچ صادره نظام مهندسی از ابتدای واگذاری تا اسفند سال جاری 287پروانه است.

وی اعضای حقيقی سازمان مهندسی را از ابتدای تاسيس تاکنون 2 هزار و 460 نفر عنوان کرد.

وی از برنامه های اجرايی و عملياتی سال جاری را واگذاری يک واحد گلخانه هزار متر مربعی،گلخانه الگويی مستقر در مجتمع گلخانه ای شهرستان خوسف در محمديه به سازمان نظام مهندسی عنوان کرد.

رئيس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبيعی گفت: از ابتدای سال 95در قالب سامانه اجرايی کاری پيمانکاران حوزه گلخانه،پروانه اشتغال آنها تمديد خواهد شد.

اکبری افزود:کشاورزی اولين بخش اقتصادی استان است و اگر مسئولان به آن توجه بيشتری داشته باشند بسياری از فارغ التحصيلان اين رشته مشغول به کار خواهند شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار