مدیر گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کیفیت نان و رعایت مسائل بهداشتی در سه هزار و 68 نانوایی استان خراسان رضوی تحت نظارت است.

به گزارش گروه استانها یباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسنی افزود: این نانوایی ها شامل نانوایی های سنتی نظیر سنگک و بربری و همچنین نانوایی های فانتزی است.

وی بیان کرد: در این نظارت ها وضعیت ساختمان و محیط نانوایی، داشتن کارت سلامت شاغلان نانوایی و وضعیت لباس و پوشش آنان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تمام شاغلان در نانوایی باید کارت سلامت داشته باشند گفت: کارت سلامت که اعتبار آن شش ماه می باشد، گویای آن است که فرد شاغل در نانوایی هیچ مشکلی از نظر بیماریهای قابل انتقال مانند بیماریهای انگلی و پوستی ندارد.

حسنی افزود: ناظران بهداشتی در این بازدیدها کیفیت نان از نظر میزان نمک و جوش شیرین و همچنین وجود جوهر قند که یک ماده سرطان زا است را از طریق نمونه برداری مورد بررسی قرار می دهند.

وی خاطر نشان کرد: نظارت بر کمیت نان مانند رعایت وزن و اندازه چانه خمیر نیز بر عهده نهادهای دیگر از جمله سازمان صنعت و معدن است.

مدیر گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طرح استفاده از کارت خوان در نانوایی ها خبر داد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری از انتقال آلودگی ها از طریق تبادل پول در کارگروه آرد و نان مشهد مطرح شده است.

وی افزود: شهروندان می توانند شکایات و درخواست های خود در زمینه تخلفات بهداشتی در نانوایی ها را با شماره 190 اطلاع دهند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار