دبیر همایش حوزه‌های علمیه و علوم انسانی اسلامی گفت: باید حوزه های علمیه در زمینه علوم انسانی با روشهای جدید آموزشی و پژوهشی آشنا شوند تا بتوانیم درزمینه علوم انسانی که نیاز مبرم حوزه های علیمه است متحول شویم .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت ایمانی کیا در همایش حوزه های علمیه و علوم انسانی و اسلامی در مشهد افزود: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری که بحث تحول و ارتقا علوم انسانی را مطرح کردند و به مسولان نیز تذکر دادند و ما باید هر چه بیشتر به این موضوع بپردازیم.

وی گفت:باید به جایگاه حوزه های علمیه کنونی درزمینه رشته های علوم انسانی از جمله جامعه شناسی،روانشناسی، مدیریت،فقه و اقتصاد توجه شود که در چه مرحله ای از رشد و کیفیت قرار دارند.

دبیر همایش حوزه‌های علمیه و علوم انسانی اسلامی افزود:حوزه های علمیه میراث عمیقی از سنت گذشتگان است که می تواند با تحول و ارتقا سطح کیفیت آن در حوزه های علوم انسانی به سمت پیشرفت و هماهنگ سازی حوزه های علمیه وعلوم انسانی برود.

حجت ایمانی کیا گفت:حوزه های علمیه کنونی در زمینه آموزش و پژوهش از روشهای سنتی استفاده می کنند که باید تحولی در حوزه های علوم انسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایشهای گفت: این همایشها کمک می کند که طلبه های جوان و پژوهشگر به سمت روش های جدید آموزشی و پژوهشی در عرصه های علوم انسانی حرکت کنند که نیاز مبرم و ضروری امروز حوزه های علمیه است.

دبیر همایش حوزه‌های علمیه و علوم انسانی اسلامی تصریح کرد: امروزه در بسیاری ازمراکز و نهادهای آکادمیک نامی از حوزه های علیمه به عنوان نهاد تولید گرعلم برده نمی شود که ما سعی داریم با برگزاری همایش های در جهت کیفیت و ارتقای حوزه های علمیه در حوزه علوم انسانی قدم های برداریم.

حجت ایمانی کیا گفت: در این همایش آیت الله رشاد، حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا، حجت الاسلام و المسلمین واسطی اسلامی مهمانان این همایش هستند که ابعاد مختلف علوم انسانی و میزان توجه آن در حوزه های علمیه را مورد نقد و بررسی قرار میدهند.

انتهای پیام//

برچسب ها: همایش ، حوزه ، علمیه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.