رئیس انجمن عکاسان ایران در گفتگویی از تصمیمات این انجمن برای دوره‌های بعدی انتخابات هیئت مدیره خبر داد.

مسعود زنده‌روح کرمانی مدیر انجمن عکاسان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتخابات هیئت مدیره این انجمن گفت: افرادی که مایل هستند تا برای عضویت در هیئت مدیره نامزد شوند، باید واجد شرایطی باشند که ریز آنها در سایت انجمن عکاسان ایران قید شده است. اما به طور کلی این افراد باید در مجموعه فعال باشند و بتوانند انجمن را در راستای اهدافی که دارد پیش ببرند.

وی افزود: قاعدتا در انتخاب این افراد نیز باید دقت شود تا اعضایی گزینش شوند که بتوانند ایده‌ها و برنامه‌های انجمن را اجرایی کنند.

زنده‌روح در خصوص توجه به اعضا و هنرمندان شهرستانی برای حضور و شرکت در انتخابات بیان کرد: تقریبا بیش از نیمی از اعضای انجمن از شهرستان‌های گوناگون هستند و طبیعتا برای رای‌گیری باید حاضر شوند؛ اما چون ممکن است این حضور مشکل باشد هر فرد می‌تواند یک نفر را به صورت مکتوب به عنوان نماینده خود اعلام کنند و به وی حق رای دهد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما حضور چنین افرادی است؛ چرا که آن‌ها باید زمانی را صرف کنند و در تهران حاضر شوند. ولی حداقل در این مقطع که هیئت مدیره جدید انتخاب می‌شود، شرکت هر چه بیشتر اعضا الزامی است و ما نیز برای دوره‌های بعدی پیش‌بینی‌هایی را داریم تا این شرکت‌ و حضور آسان‌تر شود.

وی راجع به این طرح عنوان کرد: در راستای کمک بیشتر به اعضای شهرستانی، ما راهکارهایی را به وزارت ارشاد پیشنهاد کرده‌ایم تا برای دوره بعدی انتخابات هیئت مدیره بر اساس قانون اتفاقی بیفتد که رای‌گیری به صورت الکترونیک انجام شود.

زنده‌روح اظهار کرد: اگر این روش اجرایی شود، به طور قطع افراد بیشتری شرکت خواهند کرد اما طراحی این سیستم زمان‌بر است؛ چرا که حتی خود ارشاد نیز هنوز چنین امکانی را ندارد و برای این رویداد باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود تا کاندیداها بتوانند به صورت آنلاین حرف‌های خود را برای اعضا بزنند و بعد افراد رای‌ خود را صادر کنند.

وی اذعان داشت: ما تا جایی که امکان آن باشد به فکر افرادی که نمی‌توانند در تهران و برنامه‌های انجمن حاضر شوند، هستیم. به عنوان مثال در دوره «10 روز با عکاسان» راهکاری را پیش‌بینی کرده بودیم تا شهرستانی‌های غایب نیز در جریان برنامه‌ها باشند و در این راستا تمام نشست‌های 10 روز به فاصله دو ساعت بعد روی سایت قرار می‌گرفت.

وی در رابطه با همین رویداد ادامه داد: این تمام ایده‌ ما نیست و برای دوره‌های بعد قصد اجرای برنامه‌های دیگری را داریم. از جمله اینکه می‌خواهیم در دوره‌های آتی دو استان را هدف قرار دهیم و به عنوان دو مرکز، برنامه‌های 10 روز را در آنجا نیز داشته باشیم و بعد کم کم تعداد این استان‌ها را افرایش دهیم.

رئیس انجمن عکاسان خاطرنشان کرد: در این دوره نیز ما تا حد امکان تلاشمان را کردیم، اما امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های که برای سال‌های آتی در نظر داریم بتوانیم این تصمیمات را گسترش دهیم تا هنرمندان و افرادی بیشتری بتوانند از فعالیت‌های این انجمن بهره بگیرند.

گفتنی است؛ سومین مجمع عمومی انجمن عکاسان ایران در تاریخ 21 اسفند از ساعت 10 تا 13 در محل سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار