اندیشکده‌های آمریکایی، اوباما را به دلیل شکست در پایان دادن به سیاست جنگ پهپادی مخفی این کشور علیه گروه‌های تروریستی مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مجله «فارن پالیسی،» یک اندیشکده  سرشناس در واشینگتن در گزارشی نوشت: باراک اوباما در عمل به وعده‌هایش در خصوص پایان دادن به سیاستی که مجوز حمله‌های پهپادی آمریکا به گروه‌های افراطگرای خارج از مرزهای این کشور را صادر می‌کند، موفق نبوده است.

 مرکز «استیمسون،» یک اتاق فکر غیرحزبی مستقر در واشینگتن، به باراک اوباما به دلیل نداشتن توجیه قانونی برای انجام حملات پهپادی علیه گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در کشورهایی که آمریکا با آن‌ها در حال جنگ نیست، نمره مردودی داد.

استفاده آمریکا از پهپادهای مسلح به عنوان ابزار جنگی در دوران «جرج دبلیو بوش،» رئیس‌جمهور اسبق این کشور، آغاز شد؛ اما در دوران اوباما استفاده از آن‌ها بسیار رواج یافت. زیرا او اعتقاد دارد پهپادها، ابزاری بسیار مفید برای هدف قرار دادن دشمنان خارج از مرزهای این کشور هستند و نیاز به اعزام نیروی زمینی را برای مبارزه با دشمنان از بین می‌برند. 

در زمان بوش حدود 50 حمله پهپادی به دستور او انجام شد. در حالی که این رقم در زمان اوباما تاکنون به 500 مورد رسیده است. در دوران بوش این حملات بیشتر در پاکستان انجام شد. هم‌اکنون آمریکا بیش از 12 پایگاه پهپادی خارج از مرزهای این کشور از نیجر تا کویت دارد. 

آخرین مورد حمله پهپادی آمریکا روز دوشنبه در پاکستان انجام شد. هدف این حمله، گروهی نظامی مشکوک به انجام فعالیت‌های تروریستی در منطقه «کرام» این کشور بود. 

اوباما در سال 2013 وعده داده بود عملیات پهپادی این کشور با شفافیت و بررسی‌های بیشتری انجام شود. مقامات کاخ سفید در آن زمان این تصمیم را تغییری عمده در شیوه مخفی دولت برای انجام جنگ علیه گروه‌های تروریستی عنوان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار