معاون اول قوه قضائیه در جمع خبرنگاران:

مردم در روز ۷ اسفند پاسخ انگلیس را خواهند داد

معاون اول قوه قضاییه گفت: مردم روز ۷ اسفند پاسخ انگلیسی‌ها را خواهند داد.

مردم ۷ اسفند پاسخ انگلیس را خواهند داد/دولت اقدام خصمانه غرب را پاسخ دهدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر متاسفانه شبکه BBC به طور کلی انگلیس در انتخابات کشورمان دخالت کرده است واکنش مردم و همچنین دستگاه قضایی به این دخالت‌ها چیست اظهار داشت: مردم ما یک ذهنیت بسیار منفی در طول سنوات گذشته و حتی چند دهه گذشته نسبت به حکام مکار انگلیس دارند.

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها بین مردم ما به تفرقه‌افکنی معروف هستند، افزود:  در خصوص این داستان هم که برخی این‌گونه تعبیر می‌کنند انگلیس می‌خواهد دخالت کند باید بگویم که این خیال خام انگلیسی‌ها یا حتی هر کشور دیگری به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکا است و آمریکا و انگلیس دیگر باید در خواب ببینند که می‌توانند در ایران دخالت کنند.
 
محسنی اژه‌ای گفت: در خصوص این داستان اخیر هم تعبیر می‌شود که انگلیس می‌خواهند دخالت کند در انتخابات اما خیال خامی است که انگلیسی‌ها دارند و یا هر نوع کشور دیگری که بخواهد در انتخابات ما دخالت کند به خصوص شیطان بزرگ آمریکا که باید در خواب ببینند که بتوانند در ایران حکومت کنند.
 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: البته سوالی مطرح می‌شود که انگلیس چه سنخیتی با افرادی که از آنها حمایت می‌کند دارد و چه رابطه‌ای بین آنها و حمایت‌شوندگان وجود دارد و یا چه تضادی بین کسانی که انگلیس می‌گوید به آنها رأی ندهید با آنها وجود دارد معلوم است که وقتی کسانی منافع انگلیس را تأمین می‌کند مورد توجه آنها قرار می‌گیرد وقتی کسی با آنها پشت پرده‌ای داشته باشد قطعا مورد حمایت قرار می‌گیرد و آن افراد و آن لیست مورد حمایت قرار می‌گیرند اما زمانی که این منافع در تضاد باشد قطعاً‌ حمایت نمی‌شود و مردم سفارش می‌کنند که به آنها رأی ندهند.
 
معاون اول قوه قضائیه گفت: البته مردم ما به حمدالله هوشیار هستند و یقیناً عکس آن توقع عمل خواهند کرد.
 
محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا دستگاه قضایی به‌خاطر این دخالت انگلیس، اقدامی انجام می‌دهد یا خیر، گفت: این اقدامات نابخردانه انگلیس دو پاسخ دارد. این اقدام انگلیسی‌ها به‌حدی نابخردانه بود که حتی صدای "کری" را نیز درآورد. وزیر خارجه آمریکا گفت که "شما اشتباه کردید و مردم ایران را نشناختید. اگر ما می‌خواهیم طرفداران ما در ایران رأی بیاورند باید صبر کنیم و چیزی نگوییم زیرا مردم حساس هستند و وقتی ما چیزی می‌گوییم، مردم علیه و خلاف آن اقدام می‌کنند" و این سفارش کری به انگلیسی‌ها بود.
 
اژه‌ای گفت: به هر تقدیر جواب آنها دو چیز است ابتدا جوابی که از سمت مردم می‌شنوند و دوم جوابی که مشخصا دولت باید از طریق دستگاه دیپلماسی اعلام کند. دولت باید نسبت به این اقدام سخیف انگلیس واکنش نشان دهد و وزارت امور خارجه هم باید واکنش نشان دهد اما به نظرم واکنش اصلی را باید کسانی نشان دهند که در مظان اتهام حمایت انگلیسی‌ها قرار دارند یعنی کسانی که انگلیس از آنها حمایت کرده است.
 
معاون اول قوه قضائیه گفت: اینکه احیاناً‌ بخواهیم از کنار این قضیه بگذریم فردا در ذهن مردم می‌ماند و یک اقدام هم شاید لازم باشد ما از طریق بین‌المللی بررسی کنیم و در این زمینه شاید باید اقداماتی از سوی دستگاه قضایی انجام شود البته تا این لحظه اقدامی نشده است.
 
وی تصریح کرد: الحمدلله برخی از کسانی که در مظان اتهام بودند خوشبختانه واکنش‌های خوبی انجام دادند و موضع‌گیری‌های درستی انجام دادند.
 
سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌همچنین یکی از روزنامه‌ها روز قبل مطلبی را در خصوص فیلتر شدن چند نرم‌افزار اعلام کرده بود که من در بررسی‌ام متوجه شدم این مطلب مربوط به سال قبل است.
 
وی گفت:‌اگر این روزنامه غفلت کرده است که باید تلاش کند دیگر دچار این غفلت نشود اما اگر خدایی ناکرده از سر شیطنت این کار را کرده باشد قطعا باید پرونده‌اش بررسی شود تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد.
 
محسنی اژه‌ای گفت: این مطلب آن هم در این روزها به هیچ وجه صحت ندارد ولی این روزنامه جوری مطرح کرده است که انگار همین دیروز و امروز این اتفاق افتاده است که انشاءالله عفلت بوده و دیگر تکرار نشود.
 
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که حضور مردم در انتخابات 7 اسفند چه تأثیری در سرنوشت نظام خواهد داشت گفت: به طور قطع همانطور که مقام معظم رهبری بارها این مطلب را گفته‌اند حضور مردم باعث تقویت نظام خواهد شد.
 
معاون اول قوه قضائیه گفت: یک سوالی اخیراً مطرح شده است که آیا اینکه برخی از مدیران و مسئولان سازمان‌ها و احیاناً وزرا در ساعت اداری اقدام به برگزاری جلساتی در راستای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود می‌کنند صحیح است یا خیر، که من در جواب گفتم به نظر می‌رسد این موضوع دارای اشکال است البته این که آیا در خارج از ساعت کار اگر چنین اقدامی انجام دهد باز هم دارای اشکال است یا نه، باید گفت به نظرم خارج از ساعت اداری هم جای بحث دارد.
 
وی درباره روزنامه ایران نیز گفت: به نظرم در آنجا یک غفلتی رخ داده که پرونده‌اش هم در حال بررسی است.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار