برگزاری کنفرانس علمی «زایمان طبیعی بعد از سزارین» در مشهد

کنفرانس علمی «زایمان طبیعی بعد از سزارین» از سوی بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری کنفرانس علمی «زایمان طبیعی بعد از سزارین» در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر علمی این کنفرانس در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: زایمان سزارین به صورت به دنیا آمدن جنین از راه ایجاد برش‌هایی در دیواره شکمی و دیواره رحمی تعریف می‌شود.

دکتر فاطمه وحید رودسری افزود: میزان سزارین در ایالات متحده از سال 1970 تا سال 2007 افزایش زیادی داشته و از 5/4 درصد کل زایمان‌ها به حدود 8/31 کل زایمان‌ها رسیده که از دلایل این افزایش می‌توان به بالا رفتن میانگین سنی مادران، استفاده وسیع از پایش الکترونیکی جنین، چاقی مادر، نگرانی از آسیب‌های کف لگن پس از زایمان واژینال، نگرانی در مورد شکایات مربوط به سوء‌تدابیر عملکرد پزشکان و... اشاره کرد.

وی اظهار کرد: برخی متخصصان نشان داده‌اند که می‌توان بدون افزایش عوارض یا مرگ و میر در دوره پری ناتال، میزان سزارین را به شیوه قابل توجهی کاهش داد.

دکتر رودسری عنوان کرد: برنامه‌های ابداع شده برای‌کاهش موارد سزارین عمدتا به آموزش پزشکان، بازنگری و ارزیابی دقیق، تشویق کارآزمایی زایمان پس از سزارین عرض قبلی ( VBAC) و محدودسازی سزارین‌های انجام شده به دلیل زایمان سخت اشاره دارد.

وی به طور اختصاصی درباره‌ این کنفرانس تشریح کرد: از آن‌جا که سزارین قبلی درصد بالایی از علل سزارین را در ایران به خود اختصاص داده است، بیمارستان رضوی قصد دارد با هدف آموزش زایمان طبیعی به دنبال سزارین و نیز تکیه بر معرفی راه‌کاری برای افزایش زایمان طبیعی، این کنفرانس علمی را 6 اسفند ماه 94 برگزار کند و در آن از حضور متخصصان و طرح‌های درمانی آن‌ها بهره ببرد.

انتهای پیام//

 

 

برچسب ها: زایمان ، سزارین ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار