فرمانده انتظامی سلماس از کشف 36 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسین رمزی اظهار داشت: برابر اخبار و گزارش‌های واصله مبنی بر دپوی کالای قاچاق توسط فردی در شهرستان سلماس، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، فرد مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی در محل دپوی کالاها دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سلماس خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل جمعا تعداد 36 هزار نخ سیگار قاچاق در مارک‌های مختلف کشف و ضبط شد.

وی به میزان ارزش ریالی کالای مکشوفه اشاره کرد و ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه 100 میلیون ریال برآورد شده است.

رمزی خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

وی از ضرورت مقابله با قاچاقچیان کالا خصوصا سیگار خبر داد و تصریح کرد: در این راستا لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی با همکاری و مشارکت ماموران انتظامی در جهت ریشه‌کن کردن قاچاق سیگار در جامعه تلاش کنند.

فرمانده انتظامی سلماس با بیان اینکه سیگارهای قاچاق فاقد تصاویر بهداشتی بوده، اضافه کرد: سیگارهای تولید شده عمدتاً توسط کارخانه‌های غیرمجاز در برخی از کشورهای همسایه، با استفاده از توتون‌هایی که استاندارد نیستند و از سموم دفع آفات نباتی بالا برخوردارند یا فضولات حیوانات و حشرات خطرناک در آنها وجود دارد، با دستگاه‌های جدید و در بسته‌بندی‌های مناسب و فریبنده، تولید و به ایران قاچاق می‌شود.

رمزی با اشاره به نمونه‌برداری سیگارهای دارای تصاویر بهداشتی وارداتی، هنگام ورود به کشور گفت: در گمرکات از سیگارهای دارای تصاویر بهداشتی وارداتی یا تولید داخلی نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه ارسال می‌شوند و در صورت مغایرت مشخصات مربوطه با استانداردهای تعیین شده از ورود آنها به داخل کشور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: سلماس ، قاچاق ، سیگار ، کشف ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.