دبیر فدراسیون کبدی کشور گفت: استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی 2016 جوانان زنان و مردان آسیاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ عباس خواجه اورسجی در مجمع سالیانه هیات کبدی آذربایجان غربی گفت: چهارمین دوره این مسابقات از 25 فروردین تا یکم اردیبهشت ماه سال آینده با حضور 18 تیم زنان و مردان آسیا در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این رقابتها تیم هایی از کشورهای ایران، هندوستان، پاکستان، بنگلادش، ترکمنستان، افغانستان، سری لانگا، کره جنوبی، چین، ژاپن و تایلند حضور خواهند داشت.

خواجه اورسجی گفت: فدراسیون کبدی با تدوین دو برنامه میان مدت پنج ساله، اهداف قابل قبولی را در جهت رشد و توسعه قهرمانی و همگانی رشته کبدی دنبال می کند و قرار گرفتن در سطح نخست آسیا یکی از این برنامه هاست.

وی اظهار کرد: فدراسیون کبدی در بخش همگانی نیز رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد به طوری که امسال 12 جشنواره همگانی در 16 استان کشور برگزار شده است.

خواجه اورسجی گفت: برگزاری منظم مسابقات لیگ برتر، دسته یک، جوانان در دو بخش زنان و مردان و برپایی مسابقات آموزشگاه ها و زندانها بخش دیگری از فعالیت های فدراسیون است.

وی ادامه داد: مشکلات هیات های استانی و شهرستانی در نداشتن سالن و تشک تخصصی کبدی قابل لمس است ولی کمبود اعتبارات دست ما را در حمایت همه جانبه از آنها کوتاه کرده است.

عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مجمع گفت: رشته کبدی در مدت یکسال گذشته فعالیت قابل قبولی در استان داشته و کسب مقام های قهرمانی شمالغرب و نایب قهرمانی کشور ماحصل تلاش دست اندرکاران این رشته است.

وی اظهار کرد: به یقین حمایت از هیات های ورزشی فعالی که با همکاری فدراسیون مربوطه، برنامه های تقویم سالیانه خود را با نظم و ترتیب به مرحله اجرا در می آورند، در دستور کار اداره کل قرار دارد.

چمن گلی گفت: میزبانی مسابقات کبدی جوانان آسیا در ارومیه، بازتاب قابل قبولی در کسب تجربه و انگیزه بیشتر برای مسئولان و ورزشکاران کبدی استان دارد و تمامی امکانات لازم در برگزاری این رویداد مهم آسیایی آماده است.

فدراسیون کبدی در بخش بانوان فعالیت خوبی داشته است

نایب رئیس فدراسیون کبدی نیز در این مجمع گفت: کسب سکوهای نایب قهرمانی و سومی بانوان ایران در بازی های آسیایی 2010 گوانگ جو و 2014 اینچئون افتخار بزرگی برای جامعه کبدی کشور محسوب می شود.

روحبخش شیوایی افزود: تیم کبدی بانوان در بخش سالنی و ساحلی فعالیت خوبی دارد و با حفظ حجاب و پوشش اسلامی در مسابقات برون مرزی و به عنوان تنها تیم بانوان در بخش تیمی موفق به کسب مدال بازی های آسیایی و جهانی شده است


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.