استان گیلان با آیین سنتی نوروزگان به استقبال نوروز خواهد رفت .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز در نشست ستاد سفر های نوروزی گفت : این آیین سنتی قرار است در 2 شهر رشت و لاهیجان برای نخستین بار اجرا شود.

رضا علیزاده افزود : آیین سنتی نوروزگان در رشت در خانه میرزا کوچک ، میدان مرکزی شهر و باغ محتشم و در لاهیجان در پارک اصلی این شهر برگزار خواهد شد.

وی هدف از برپایی این آئین معرفی آداب و رسوم بومی و محلی و همچنین صنایع دستی اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه نوروز امسال گیلان پذیرایی 6 میلیون گردشگربود گفت : از ابتدای امسال تاکنون 48 میلیون مسافر به این استان شمالی سفر کرده اند که نسبت به پارسال 13و نیم درصد بیشتراست.

سرهنگ مهیار رستگار رییس پلیس راه گیلان نیز از آمادگی استان برای ورود گردشگران نوروزی خبرداد و گفت : نوسازی تابلوهای انتظامی وایمنی راه ها و همچنین رعایت قوانین راهنمایی رانندگی باعث خواهد شد تا مسافران با خیال آسوده تری به این استان سفر کنند.

سرهنگ تیمور شهیدی مقدم رییس پلیس راهور گیلان هم در این نشست با بیان اینکه آشنا نبودن بسیاری از مسافران با جاده های استان و سردر گمی در شهرها موجب افزایش ترافیک و تصادف می شود گفت : توزیع بروشورهای راهنمایی با هدف آگاهی مسافران از وضعیت ترافیکی خیابان ها و جاده ها و همچنین تابلو های الکترونیکی هشدار دهنده برای هدایت مسافران موجب فراهم شدن سفر ایمن برای مسافران است.

ظهیری قایم مقام صداوسیما هم در این نشست از تولید پخش برنامه های تولیدی و خبری برای استقبال از نوروز خبرداد و گفت :امسال هم مانند سالهای گذشته رادیوی گیلان برنامه هایی برای آشنایی هرچه بهتر مسافران با اماکن گردشگری و تاریخی و شرایط ترافیکی در دست تولید و پخش دارد.

سفرگرد نماینده آموزش و پرورش هم در این جلسه از آمادگی کامل آموزش پرورش برای اشکان مسافران فرهنگی خبرداد و گفت:از 5 اسفند رزرو مدارس برای اشکان مسافران آغاز شده و تا 25 اسفند ادامه دارد.

وی افزود:امسال هم3هزارو 83 مدرسه برای اسکان مسافران آماده سازی و تجهیز شده است و آموزش وپرورش 120 میلیون تومان برای اسکان مسافران اختصاص داده است که روزانه پذیرای 15 هزار نفر مسافر است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.