اصفهان؛

ذخیره سازی 3750 تن سیب و پرتقال برای شب عید در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: هم اكنون ۳۷۵۰ تن سيب و پرتقال و ۱۲۵۰۰ تن مرغ برای شب عید در استان اصفهان ذخیره شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رسول زرگرپور در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان در خصوص برنامه ريزي مناسب و تزريق متناسب اقلام مصرفي روزهاي آخر سال به بازار جهت جلوگيري از افزايش قيمت ها تاكيد شد.
وی با بررسی گزارش بررسي اختلاف ميانگين تورم استان با كشور، بر لزوم تشكيل كميته اي براي پيش بيني و بررسي در خصوص اقلام يا سبد كالاهايي كه بيشترين تأثير قيمت را در تورم استان خواهد داشت، تاكيد كرد و افزود: تشكيل اين كميته باعث خواهد شد كه در خصوص دقت و صحت آمار ارائه شده به اطمينان كامل برسيم.
استاندار اصفهان به گزارش ارائه شده در خصوص وضعيت كلي خريد و توزيع ميوه و ساير اقلام مورد نياز نوروز ۹۵ اشاره كرد و گفت‌: تمام تلاش مسئولان بايد اين موضوع باشد كه با برنامه ريزي مناسب و تزريق متناسب به بازار، تنظيم بازار به خوبي صورت پذيرد تا با جلوگيري از افزايش بي ضابطه قيمت ها، نسبت به وفور ميوه در شب عيد مشكلي ايجاد نشود.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص توزيع سبد كالا براي خانواده هاي كميته امداد و بهزيستي، بیان کرد: تاكنون ۱۸۵ هزار سبدكالا آماده توزيع شده و به عبارتي ۳۵ درصد سبد غذايي مورد نظر دربين مددجويان بهزيستي و كميته امداد امام خميني (ره) توزيع شده و بقيه نيز تا پايان سال به مرور توزيع خواهد شد.
زرگرپور افزود: اقلام مورد نياز شب عيد از جمله سيب، پرتقال، مرغ و ... به ميزان كافي تامين و انبار شده و مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد كه مي تواند با تنظيم بازار تعادل قيمت ها را نيز در اين مدت ايجاد كند.
وي تصريح كرد: در برنامه توزيع كشوري، اصفهان با ۳ هزار تن خريد و توزيع پرتقال، استان سوم كشور بوده و در حال حاضر ۲ هزار تن در سردخانه موجود است.
استاندار اصفهان اضافه كرد: در خصوص سيب هم ۱۷۵۰ تن سهم اصفهان است و هم اكنون ۳۷۵۰ تن سيب و پرتقال و ۱۲۵۰۰ تن مرغ ذخيره استان است.
وی ادامه داد: براساس گزارش هاي ارائه شده، قيمت ها متعادل است و در روزهاي پايان سال نيز افزايش شديدي نخواهد داشت.
زرگرپور با بيان اينكه مديريت استان تاكيد دارد كه فاصله نرخ تورم استان را با كشور متناسب کند، اظهار کرد: بايد اين موضوع با رويكرد كارشناسي بر روي اقلام خاص متمركز شود و در جلسات بعدي كميسيون ارائه شود.




انتهای پیام/ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.