معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای اعضای بدن دو بیمار مرگ مغزی در این استان به 11بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،پرویز یزدان پناه افزود: کلیه، کبد، قرنیه و پانکراس از اعضای حیاتی اهدا شده این دو بیمار بوده است.
وی اظهار کرد: یکی از این دو اهداکننده عضو جواد نکونام جوان 27 ساله و دانش آموخته رشته مهندسی کشاورزی و از اهالی مادوان شهرستان بویراحمد بوده که در اثر سانحه سقوط از ارتفاع دچار خونریزی و مرگ مغزی شده بود.
یزدان پناه گفت: علی پارسا مهر مرد 54 ساله از اهالی مادوان دیگر بیمار مرگ مغزی اهدا کننده اعضا بوده که به دلیل حمله آسم دچار مرگ مغزی شده بود .
وی تصریح کرد: پس از تشخیص پزشکان و زضایت خانواده اعضا از بدن این بیماران در بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج جدا و برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز ارسال شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 28بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد اعضای بدن خود را به نیازمندان اهدا کرده اند.
به گفته مسئولان میزان رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد که در سال 90 حدود 86درصد بوده است، امسال به 95درصد افزایش یافته است.
براساس آمار موجود میزان رضایت خانواده ها به اهدای عضو در این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو و نیم درصد افزایش یافته است.
متولین می گویند:سوانح رانندگی مهمترین دلیل مرگ مغزی اهداکنندگان اعضای بدن در کهگیلویه و بویراحمد است.
سنین 15 تا 45 سال مهمترین سن اهدای عضو در این استان است.
180 بیمار دیالیزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 70 درصد آنها شرایط پیوند عضو را دارند
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.