کمپین قلب سالم ویژه ورزشکاران ،مربیان ،نواب رئیس و بانوان کارمند اداره ورزش و جوانان همدان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کمپین قلب سالم ویژه ورزشکاران ،مربیان ،نواب رئیس و کارکنان اداره ورزش و جوانان همدان برای گروه هدف بانوان 30 تا 60 سال که تحت پوشش اداره ورزش و جوانان هستند در سه دوره یک ساعته در سالن اجتماعات ورزشگاه قدس با همکاری علوم پزشکی با حضور دو مدرس خانم ها حسامی و شلیله برگزار شد.

در این کمپین فاطمه حسامی به بحث و بررسی کارشناس تغذیه عواملی که به قلب آسیب می رساند پرداخت و گفت :اکثر بانوان در جامعه کنونی مسئول خرید و آشپزی در خانه هستند که اگر الگو صحیح تغذیه را به این گروه از جامعه آموزش داده شود باعث جلوگیری از بسیاری بیماریها من جمله بیماریهای قلبی خواهیم شد.

وی گفت :اکثر بیماریهای قلبی از چربی دور قلب بوجود می آید و اگر ما بتوانیم مصرف درست روغن را بفهمیم سبب جلوگیری از بیماریها خواهد شد.

فاطمه حسامی در ادامه افزود: ما باید مصرف روغن جامد را در غذای روز مره به حداقل و صفر برسانیم و از روغن های گیاهی به مقدار خیلی کم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد از سرخ کردن مواد پرهیز کنیم و اگر مجبور شدیم مواد خود را سرخ نماییم حتما از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.

کارشناس تغذیه ادامه داد: :همه بانوان اگر آموزش لازم را در زندگی خود به کار بگیرند ایجاد یک زندگی سالم با تغذیه سالم را برای خود ایجاد خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.