800کلاس درس و یک هزار و 500 تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر در مناطق شهری و روستایی استان قزوین برای اسکان مسافران نوروزی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت:

 استان قزوین در مجموع 2 هزار و 500 جاذبه تاریخی، طبیعی و زیارتی، یک هزار و 300 اثر ثبت شده ملی دارد که حدود 32 بنا به صورت خاص در سال جاری مورد دید و بازدید مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

منوچهر حبیبی افزود: اضافه کرد: بزرگترین و بیشترین جابجایی تردد را همه ساله در نوروز و در فاصله زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین‌ماه در محورهای مواصلاتی استان قزوین شاهد هستیم بنابراین باید برنامه‌ریزی لازم را در ستاد تسهیلات سفر این استان انجام دهیم.

وی عنوان کرد: ستاد تسهیلات سفر استان قزوین با 12 کمیته استانی و 6 کمیته شهرستانی مقدمات لازم را برای پذیرایی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: اسکان، امنیت، عمران شهری، بهداشت، بازرسی، امداد و نجات و آمار از جمله کمیته‌های استانی این ستاد به شمار می‌رود.

حبیبی گفت: کمیته‌های شهرستانی نیز که ریاست آن‌ها برعهده فرمانداران است با برگزاری جلسات متعدد سعی دارد بهترین برنامه‌ریزی را برای ایام نوروز داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: همچنین 25 مجتمع خدمات بین راهی و 90 توقفگاه در محورهای مواصلاتی استان قزوین در ایام تعطیلات نوروزی آماده خدمات‌رسانی به مسافران است.

حبیبی اضافه کرد: 132 جایگاه عرضه سوخت نیز در محورهای مواصلاتی استان قزوین وجود دارد که باید در این ایام به صورت شبانه‌روزی با ظرفیت کامل در اختیار مسافران باشد.

وی با اشاره به تأمین میوه شب عید و سایر اقلام ضروری ادامه داد: تأمین میوه شب عید و کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مثل برنج و گوشت از مواردی است که بیشترین مصرف را در ایام نوروز دارد زیرا در این 20 روز ایام تعطیلات معادل جمعیت استان قزوین به عنوان مسافر وارد این استان می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی استان قزوین نیز با آمادگی کامل و با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این ایام فعال است.

حبیبی تصریح کرد: سیستم و شبکه بانکی در تأمین پول موردنیاز مردم و گردشگران باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز کشیک خود را به فرمانداری‌ها اعلام کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار