کسب جایگاه معتبر در لیگ قهرمانان آسیا

باشگاه ها می توانند با ایجاد انگیزه، جذب جوانان به فوتبال، تربیت ورزشکار، همچنین با برگزاری مسابقات مختلف، شور و نشاط اجتماعی تولید کنند.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از برنامه های فوتبالی رادیو ورزش؛ باشگاه ها می توانند نقش بسیار مهم و مؤثری در عمومی کردن فوتبال و ارتقاء قهرمانی و حرفه ای داشته باشند. باشگاه ها می توانند با ایجاد انگیزه، جذب جوانان به فوتبال، تربیت ورزشکار، همچنین با برگزاری مسابقات مختلف، شور و نشاط اجتماعی تولید کنند.
مهدی شکری، کارشناس برنامه، اظهار داشت: باید بپذیریم که تیم ملی فوتسال ما، همانند تیم های باشگاهی مان ضعف هایی را دارد و اگر بخواهد با چشم پوشی از این ضعف ها به مسابقات جهانی برود، یقیناً نمی تواند انتظارات را برآورده کند.
رضا لک، درباره وضعیت تیم فوتسال کشور و چگونگی حضورمان در مسابقات جهانی کلمبیا، گفت: این جام، جام شگفتی ها بود. اهالی فوتسال تصور می کردند که ما در نیمه نهایی با ژاپن و تایلند بازی کنیم، اما این اتفاق نیافتاد و همه چیز دست به دست هم داد که ما در یک مسیر تقریباً هموار، این مسابقات را طی کنیم و به قهرمانی برسیم.
وی، ادامه داد: تیم هایی مثل تایلند و ژاپن، عملکرد خوبی نداشتند؛ به این جهت که نیروی انسانی آنها همانند نیروی انسانی فوتسال ما نیست و همه استعداد وجود ندارد؛ منتهی کشورهای دیگری مثل ویتنام، روی فوتسال خود تمرکز دارند تا نتایج خوبی را کسب کنند؛ اما با توجه به لیگ پویا فوتسال کشورمان و نیروی انسانی بسیار خوبی که داریم، توانستیم، بعد از 2 دوره قهرمانی را پس بگیریم.
وی، خاطر نشان کرد: به حق تیم ما شایسته ترین تیم این رقابت ها بودیم. با توجه به اینکه، ما دارای تیمی مکمل شده از جوانان و با تجربه ها هستیم؛ همچنین با آرامشی که کادر فنی به این تیم داد، توانستیم بهتر عمل کنیم. بازی فینال شرایط خاص خود را داشت، شاید فشار تماشاگران و از دست دادن قهرمانی 2 دوره قبل، یک مقدار تمرکز را از تیم ما دور کرد، ولی خداروشکر توانستیم در ازبکستان برای دومین قهرمان شویم و این قهرمانی، نوید می دهد که فوتسالمان روز به روز به جایگاه اصلی خود باز گردد.
لک، در پاسخ به این پرسش که، به اعتقاد شما، تا شهریور ماه که مسابقات شروع می شود، عمده ترین اتفاقات که باید در فوتسال ما رخ دهد، چه چیزهایی است، تصریح کرد: در بحث بازیکن و کار فنی، نقاط ضعفی در تیم وجود دارد که برای مسابقات جام جهانی، باید تقویت شود. من احساس می کنم که بازیکنان در مسابقه روز گذشته و بازی با قرقیزستان، در بخش دفاع تیمی، یک سری مشکلاتی داشتند.
تاج، رئیس سازمان لیگ، در پاسخ به این پرسش که برای کسب جایگاه قبلی خود در آسیا، چه اقداماتی را باید انجام دهیم، اظهار داشت: ما از نظر سهمیه، جزء بهترین های آسیا هستیم. برنامه ریزی جام قهرمانان آسیا منطبق با شرق است و شرق آسیا بیشتر از آن بهره می برد. کشورهای غرب آسیا، از اسپانسرها به تنهایی اداره نمی شوند و حاکمیت به این تیم ها کمک می کند.
عیرضا رعدی، در ارتباط با ارزیابی این دوره از مسابقات، عنوان کرد: از شروع مسابقات، ما یک روند رو به جلویی را داشتیم و خیلی خوب تا مرحله فینال پیش آمدیم. تنها تیمی که درجه یک بود و ما با آن بازی کردیم، در فینال بود. کادر فنی تیم مان، باید روی ساختار تیمی کمی تمرکز کند؛ زیرا دیروز نشان داده شد که هر گاه روی تیم فشار می گذاشتند، ما تمرکز همیشگی را نداشتیم.

انتهای پیام
برچسب ها: کسب ، جایگاه ، معتبر ، لیگ ، قهرمانان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.