داوطلب عضو صدای ملت گفت: باید یک قانون جامع انتخاباتی تدوین و حقوق شهروندی پایش شود.

باید یک قانون جامع انتخاباتی تدوین شود
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا محجوب داوطلب عضو صدای ملت در نشست خبری که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهارداشت: صدای ملت در دوره گذشته توسط آقایان کاتوزیان، عباسپور و مطهری متولد شد، این افراد صدای مردم را صدای خفیفی می‌دانستند لذا "صدای ملت" ایجاد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: لیست صدای ملت با جبهه یا حزب تفاوت‌هایی دارد لذا ما ملاک‌هایی را برای انتخاب لیست صدای ملت درنظر گرفتیم.

محجوب اضافه کرد: هدف و نماد ما در لیست صدای ملت کاملا روشن و براساس اصول شهید آیت‌الله مدرس بوده که منادی نه شرقی و نه غربی و مروّج آزادی‌ها است.

وی تصریح کرد: برخی جریانات می‌کوشند امروز آزادی را تضعیف کرده و برخی دیگر استقلال را و شاید برخی بخواهند جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه تمامی کاندیداها مورد تأیید ما هستند، گفت: متأسفانه ما تنها می‌توانیم 30 نفر را برای حضور در لیست صدای ملت انتخاب کنیم و برای این امر نیز قالب خاصی درنظر نگرفته‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمهیداتی برای پایش و ساماندهی نظام انتخاباتی به سوی نظام حزبی در مجلس دهم اندیشیده‌اید، گفت: مقام معظم رهبری چنین موضوعی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند اما این امر به دلیل آنکه نوعی سیاست کلان کشور محسوب می‌شود می‌تواند در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

محجوب تصریح کرد: متأسفیم که بسیاری افراد که باید در این انتخابات حضور داشته باشند، نیستند البته ما نمی‌خواهیم خللی به روند تأیید صلاحیت‌ها وارد کنیم اما مطلق نوشتن قوانین موردی است که باید بازنگری و اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی مجالس قوانین انتخابات بازنگری می‌شود اما در مجلس نهم این امر بسیار موفق‌تر بود، لذا باید یک قانون جامع انتخاباتی تدوین و حقوق شهروندی پایش شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.