پرورش گفت: چهار فروند هواپیمای ATR تا پایان سال 2016 میلادی به ایران ایر تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر در جمع خبرنگاران گفت: 50 درصد از سهام کمپانی سازنده هواپیمای ATR متعلق به شرکت ایرباس و 50 درصد دیگر هم متعلق به ایتالیا است.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور ایران تعداد زیاد فرودگاه‌ها است و چون هواپیمای کوچک در ایران زیاد نیست پرواز در این فرودگاه‌ها به مقدار کمی انجام می‌شود.

پرورش اظهار داشت: حدود 90 درصد مسافران توسط 10 فرودگاه جابجا می‌شوند و مابقی در 50 تا 60 فرودگاه که جزء فرودگاه‌های کوچک هستند انجام می‌شوند.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه پرواز با هواپیماهای ATR در فرودگاه‌های کوچک مناسب است، گفت: پروازهای هواپیماهای بزرگ در فرودگاه‌های کوچگ به دلیل کاهش ضریب ظرفیتشان کمتر مورد استقبال ایرلاین‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هواپیمای ATR برای پرواز در مناطق محروم است گفت: قابلیت نشست و برخاست در باندهای کوچک، نیاز به تجهیزات زمینی کم، استفاده از سیستم موتور خود و عدم نیاز به استارتر، پله سرخود و عدم سرمایه‌گذاری بالا از جمله مزایای دیگر این هواپیماها هستند.

پرورش بیان کرد: البته هواپیمای ATR تنها هواپیمای مناسب کشور نیست اما رضایت‌مندی شرکت آسمان، بررسی بازار آن  و در اختیار داشتن بخش عمده‌ای از بازار دنیا منجر به انتخاب آن شد.

مدیرعامل ایران ایر گفت: شرکت سازنده ATR فاینانس 85 درصدی این هواپیما را از طریق سیستم بانک‌های اروپایی انجام می‌دهد و 15 تا 20 درصد را نیز کشور ما پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: 3 تا 4 فروند این هواپیما در پایان سال 2016 میلادی و مابقی نیز در سال‌های 2017 و 2018 به ایران ایر تحویل داده خواهد شد.

** در صورت درخواست شرکت بوئینگ قطعا مذاکره خواهیم کرد
پرورش در ادامه گفت: ایران ایر از شرکت‌هایی است که از ابتدا بوئینگ داشته و قبل از انقلاب بهترین هواپیماهای بوئینگ در ایران وجود داشتند اما به دلیل محدودیت‌های آمریکا تعداد ایرباس در ایران بیشت راست.

وی درخصوص احتمال ورود بوئینگ به ایران ایر گفت: ما مطمئن هستیم که بوئینگ به دنبال بازار ایران است و درصورت اخذ مجوز و درخواست مذاکره قطعا با آن وارد مذاکره خواهیم شد.

** هواپیماهای فعلی هما تا 10 سال اینده به تدریج از رده خارج می‌شود
مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: تعداد هواپیماهایی که در یک دوره 10 ساله در ایران نیاز است بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام شده ما در خرید هواپیما می‌باشد.

وی بیان کرد: هواپیماهای فعلی هما تا 10 سال آینده باید به ترتیب از رده خارج شوند بنابراین 30 تا 40 فروند هواپیمای خریداری شده به تدریج جایگزین هواپیمای فعلی می‌شوند و مابقی نیز برای توسعه ناوگان خواهد بود.

پرورش تصریح کرد: در صورت ورود هواپیماهای جدید علاوه بر افزایش پروازهای اروپایی باید به دنبال بازار مناطق جدید نیز باشیم.

** احتمال افزایش پروازهای داخلی برای نوروز
پرورش با بیان اینکه آژانس‌ها تاکنون درخواست آنچنانی برای افزایش پرواز خارجی در نوروز نداشته‌اند، گفت: برنامه قراردادهای نوروزی در حال حاضر کفایت می‌کند مگر آنکه برخی آژانس‌ها درخواست اضافه‌تری داشته باشند.

وی افزود: در مناطقی همچون مشهد و کیش که درخواست بالاست بر حسب نیاز احتمال افزایش پروازها وجود دارد.

** هما با اصلاح ساختار آماده ورود به بورس می‌شود
مدیرعامل ایران ایر در ادامه بیان کرد: احتمال واگذاری ایران ایر در آینده وجود دارد اما باید شرایط آن فراهم شود.

پرورش با بیان اینکه طبق مصوبه هیأت وزیران باید شرکت هما از زیان‌دهی خارج شود گفت: یکی از این راه‌ها اصلاح ساختار است و با افزایش سرمایه این شرکت آمادگی برای بورس وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
فقط فکرواردات از نوع غیرمفیدبرای اصل اقتصاد وبیشترجنبه نمایشی ولوکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
هواپیما گرفتی همراه با قطعات سازی بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
در لزوم تغییر و نو سازی هواپیما در شرکتهای هواپیمائی داخلی تردیدی وجود ندارد .

اما نوسازی و تغییر ساختار اداری و فردی در شرکت دولتی از اهم واجبات است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
اقتصاد وتولید اشتغال با تولیدملی جهت رفع بیکاری را ول کردن.
آخرین اخبار