رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های مزمن کتابی با محوریت اپیدمیولوژی، رژیم غذایی مناسب و مباحث ژنتیکی بیماری التهابی روده را معرفی کرد.

رامین حشمت رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کتاب‌های در دسترس برای بیماران التهابی روده گفت: کتاب‌هایی با محوریت رژیم غذایی مناسب و پاتولوژی و آزمایشات بافت‌شناسی برای بیماران سیلیاکی معرفی شده و ما در حال حاضر به سفارش وزارت بهداشت کتابی جامع به عنوان پایه تدوین کرده‌ایم که مورد استفاده‌ی پزشکان و متخصصان این حوزه است.

وی ادامه داد: این کتاب تمام جنبه‌های بیماری التهابی روده، از اپیدمیولوژی تا تعاریف، تشخیص، رژیم غذایی و مسائل ژنتیکی را در بر می‌گیرد. این کتاب برای پزشکان و کارشناسان در سطوح بالا کارآمد است.

متخصصانی همچون کارشناسان تغذیه، ایمنی‌شناس و آسیب‌شناس می‌توانند از این کتاب برای افزایش آگاهی خود بهره ببرند.

حشمت به کتاب کاربردی بیماران که در دست تدوین است نیز اشاره‌ای داشت و گفت: کتاب پایه بعد آموزشی دارد اما کتاب دیگری که در دست تدوین است متناسب با سطح کارکنان دیگر وزارت بهداشت همچون بهورزان و کاردان‌های بهداشت است و کتاب دیگر اطلاعات جامعی را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار