آیت الله مجتهد شبستری گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن باید ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  آیت الله مجتهد شبستری در دهمین گردهمایی ائمه جماعت دانشگاه های استان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود:دشمن با جنگ نرمی که به راه انداخته است، قصد دارد ایران را نیز به سرنوشت اسپانیا دچار کند، اسپانیا در ابتدا کشوری اسلامی بود اما با تهاجم و استحاله فرهنگی که در این کشور انجام گرفت جوانان آن کشور به ابتذال کشیده شدند.

وی  وظیفه نهایی امامان جماعت را سوق دادن مردم به سوی شایسته ترین ها دانست، گفت: امامان جماعت باید مردم را به سوی انتخاب فردی سوق دهند که برای استان و شهر آبرو کسب کند.

وی با اشاره به مقایسه مقام عالم و عابد در روایات و احادیث اسلامی اظهار کرد: طبق متون دینی ارزش یک عالم بالاتر از هفتاد عابد است، چرا که عابد تنها به فکر تهذیب و دیانت خویش است اما عالم علاوه بر خود به فکر تهذیب مردمان نیز هست.

وی با بیان اینکه عالمان وارثان انبیا هستند، افزود: وظایف عالم دینی همان وظایف انبیاست، اما در صورتی یک عالم می‌تواند این وظایف را به نحو احسن انجام دهد که خود در ابتدا عالم باشد، اهل مطالعه باشد و به مسائل روز جهان به خوبی آشنایی داشته باشد.

وی ادامه داد: دشمنان امروز به دنبال شبهه افکنی در میان جوانان هستند و این وظیفه امامان جماعت است که به خوبی به این شبهات آشنایی داشته و آماده پاسخگویی به سوالات جوانان باشند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه از در و دیوار شبهه می بارد، تاکید کرد: عمده مسئولیت امامان جماعت پاسخگویی به نیازها و سوالات جوانان است و دشمن نیز تلاش می‌کند جوانان کشور را به سمت و سویی دیگر ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تزکیه را وظیفه دیگر امامان جماعت دانست و اظهار کرد: تزکیه از راه عمل، بسیار تاثیرگذار تر است از این رو امامان جماعت باید با خوشرویی و تواضع با مردم و دانشجویان برخورد کنند و با اخلاق خوب آن ها را به سمت اسلام سوق دهند.

آیت الله مجتهد شبستری؛ غیبت را در جامعه به عنوان معضلی دانسته و افزود: متاسفانه در آستانه انتخابات در کشور در تمامی محافل و مجالس بند و بساط غیبت به پاست، مردم باید بدانند که بازی کردن با حیثیت مردم و کاندیداها و فاش کردن رازهای آنان کار پسندیده ای نیست و در قیامت باید پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وظیفه امامان جماعت است تا مردم را از گناه غیبت آگاه کرده و بازدارند، مشاوره و کمک فکری دادن به مردم برای انتخاب اصلح مشکلی ندارد، ولی نباید این مشاوره سمت و سویی غرض ورزانه به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه امامان جماعت باید مردم را برای شرکت در انتخابات دعوت کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویان را به حضور در انتخابات دعوت کنید تا مردم سالاری دینی به مفهوم واقعی کلمه تحقق یابد.

وی افزود: مردم ایران تاکنون به خوبی در صحنه انتخابات و راهپیمایی ها حاضر شده اند و این بار هم یک آزمون است که مردم هر چه بیشتر پای صندوق های رای حاضر شوند تا دشمن را نا امید کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.