رئیس دفتر هماهنگی و فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اهدا اعضاء پسر بچه ۶ ساله ای که در اثر سانحه ی رانندگی مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ی وی، به بیماران نیازمند اهداء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر امین بحرینی گفت: یوسف لطیفی، کودک ۶ ساله ای که بر اثر یک حادثه ی دلخراش رانندگی، متاسفانه مادر، خواهر و چند تن از بستگان خود را از دست داده بود و خود نیز دچار ضربه ی مغزی شدید شده بود، به این مرکز ارجاع منتقل گردید.

وی تصریح کرد: در بدو ورود این مصدوم، کادر درمان بیمارستان گلستان، با تمام توان، تلاش خود را برای نجات جان وی انجام دادن اما شدت جراحات وارده، بسیار زیاد بوده و بر اثر کاهش شدید سطح هوشیاری، وخامت حال بیمار لحظه به لحظه بیش تر می شد.

بحرینی افزود: علائم بالینی، احتمال بروز مرگ مغزی را در میان پزشکان تقویت کرد تا بالاخره با انجام آزمایش های متعدد، مرگ مغزی وی ثابت شد.

رئیس دفتر هماهنگی و فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  بیان داشت: در رایزنی هایی که از سوی تیم هماهنگی پیوند اعضاء با خانواده ی لطیفی صورت گرفت، پدر این کودک که اهل شوش بود، علیرغم اندوه شدید و شرایط روحی نامناسبی، نظر مثبت خود را نسبت به انجام این کار شایسته و خداپسندانه ابراز کرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ اهداء عضو از مرگ مغزی، نیازمند همت رسانه ها و مسئولین است و می تواند گره گشای مشکلات بیماران مبتلا به نارسایی های ارگانیسم باشد.

یک کلیه از یوسف لطیفی به نازنین احمدی کودک 8 ساله ای که دچار نارسایی کلیوی بود اهدا شد و یک کلیه و کبد وی به بیمارستان شیراز منتقل گردید.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: یوسف ، فرشته نجات ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.