روستای پالنگان با آیین و تمدن و فرهنگی کهن یکی از روستاهای مهم مقصد گردشگری دراستان کردستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازسنندج، روستای پالنگان که در شهرستان کامیاران قرار دارد با چشمه سارها وآبشارهای طبیعی ومناظر بکر ودیدنی هر ساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

روستا در دامنه کوه و در دو طرف دره قرار گرفته و خانه‌های آن با سنگ و عموما به حالت پلکانی ساخته شده و پشت بام منزل پایین حیاط منزل بالا است.

علوی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کردستان می گوید: علاوه ‌بر چشم‌انداز بافت پلکانی روستا، عبور رودخانه‌ی خروشان سیروان از میان روستا، قلعه‌ی تاریخی پالنگان، آبشارهای متعدد و چشمه‌های دائمی آب معدنی زیبایی های روستا را صدچندان کرده است.

سعیدی یکی ازگردشگران که به پالنگان سفرکرده است، می گوید: یکی از ویژگی های بسیارخوب روستای سرسبز و خرم پالنگان مهمان نوازی مردمانی است که با نان تازه وغذاهای محلی وطبخ ماهی تولیدی خودشان از بازدید کنندگان پذیرایی می کنند.

قربانی یکی دیگرازمسافران شیرازی می گوید: کوه های زیبا، پوشش سرسبز، رودخانه خروشان و بازدید از بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی کشور در کنار پالنگان همه و همه این انگیزه را در دل بازدید کنندگان ایجاد می کند که حتما دوباره از این روستای رویایی بازدید کنند.

ظاهری دیگر مسافر به روستای پالنگان می گوید: از جلوه های زیبای روستای پالنگان بافت پلکانی آن است به گونه ای که بام هر خانه حیاط خانه بالایی است.

با وجود اینکه روستای پالنگان روستایی کوهستانی است اما جاده ها ومسیرهای منتهی به روستا آسفالته است ودرتمام طول سال مسافران و گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند.

روستای سرسبز و با طراوت پالنگان در چهار فصل سال دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و دل انگیز است و از این لحاظ از مناسبترین نقاط استان کردستان برای بازدید به شمار می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.