قیصری گفت: کامل کردن درمان فیزیوتراپی احتمال بازگشت آسیب دیدگی را کم می کند و ورزشکاران باید تکمیل این دوره را جدی بگیرند.

الهام قیصری مسئول کمیته توانبخشی هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تاکید کرد: متاسفانه در بین برخی از ورزشکاران دیده شده که به محض اینکه در طول درمان با فیزیوتراپی شدت درد و مصدومیتشان کاهش پیدا می کند، جلسات فیزیوتراپی را رها کرده و به تمرین خود باز می گردند،با این روش علاوه بر طولانی کردن دوره درمان باعث بازگشت آسیب دیدگی می شوند.

وی ادامه داد: ورزشکاران باید تا بهبودی کامل فیزیوتراپی را ادامه دهند و توصیه های فیزیوتراپی را جدی بگیرند. با تکمیل برنامه درمانی خود تا مرحله آخر، احتمال بازگشت آسیب کاهش می یابد. همچنین ورزشکاران مصدوم باید دقت کنند تا دربرنامه تمرینی بدنسازی خود نکات مهمی که فیزیوتراپ ها توصیه کرده اند، طبق اصول آموزش داده شده، انجام شود.

کاهش طول دوره درمان با فیزیوتراپی

قیصری افزود: کاربرد فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی از زمین مسابقه آغاز می شود با حرفه ای شدن بیشتر ورزشه ا نقش فیزیوتراپی در درمان ورزشکاران و بازگرداندان آنها به زمین مسابقه بسیار پر رنگ شده است. توانبخشی مناسب طول دوره آسیب دیدگی را کاهش داده و ورزشکار قادر است هر چه سریعتر به میادین ورزشی باز گردد.

در واقع فیزیوتراپی، درمان بیماری ها و اختلالات اسکلتی –عضلانی-عصبی با استفاده از 1- الکتروتراپی(تجهیزات مکانیکی و جریانهای الکتریکی)2-فسیولاسیون و موسیلراسیون (مانورهای دستی) 3- تمرین درمانی و تیپینگ (نوار بندی) وروشهای دیگر است.فیزیوتراپی درحیطه های مختلف پزشکی اعم از بیماری های ارتوپدی و آسیبهای ورزشی –بیماریهای دستگاه تنفسی-بیماریهای دستگاه اعصاب محیطی و مرکزی –پوست و سوختگیها-درد و کنترل درد و بیماریهای شغلی فعالیت قابل توجهی دارد . 

استفاده ازفیزیوتراپ به نفع ورزشکار و باشگاه هاست

مسئول کمیته توانبخشی هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان در خصوص جایگاه فیزیوتراپی در ورزش دنیا امروز گفت: فیزیوتراپی ورزشی نقش مهمی در دنیای ورزش ایفا می کند در بسیاری از تیمهای لیگ برتر در انگلستان ، آمریکا، اروپا و همچنین ایران فیزیوتراپیست حضور فعال و برجسته ای در کنار تیم دارند درزمان آسیب (ضمن مسابقات و تمرینات ورزشی) و همچنین قبل از آسیب فیزیوتراپیست و مداخله درمانی مناسب آنها نقش مهمی در بهبود سریع تر ورزشکار و کوتاه شدن زمان درمان وی ایفا می کند مداخلات فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی از نظر اقتصادی نیز برای ورزشکار تیم های ورزشی و باشگاه های متنوع بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.