ماهانه ۳۰ نفر از زندان‌های یزد آزاد می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یزد، سیدعلی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: بطور متوسط ماهانه ۳۰ نفر از زندان‌های یزد آزاد می‌شوند برنامه ریزی برای مراقبت پس از آزادی از این زندانیان یک گام فرهنگی در جهت کاش جمعیت کیفری است تا مبادا با تکرار جرم شرایط ورود مجددشان به زندان مهیا شود.
رفاهی افزود: با تدوین یک برنامه جامع پس از علت‌شناسی علمی دقیق علل موثر در کاهش و یا افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها، می‌توان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را رقم زد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزدگفت: برای سال آینده یکی از برنامه‌های اولویت دار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری زندان هاست که در کوتاه مدت با پیشگیری‌های کیفری و در بلند مدت با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پیگیری خواهد شد.
. وی تقویت واحد مشاوره و مددکاری در زندان و همچنین دایر نمودن واحد ارشاد و معاضدت قضایی در زندان را خواستار شد و افزود: معاضدت قضایی نیز می‌تواند با ارائه مشاوره به زندانیان منشأ اثر در جهت تحقق هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشد
رفاهی از آمادگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یزد در جهت کمک به زندانیان خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته تعامل زندان می‌توان به صورت علمی زندانیانی را که به واسطه عدم شغل مرتکب جرم شده‌اند را شناسایی و در صورت وجود زمینه اعتماد به او با همکاری اتاق بازرگانی شرایط اشتغال را برای زندانی فراهم آورد.
وی یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری زندان را استفاده از ظرفیت عفو مشروط دانست و گفت: باید با بررسی پرونده‌های دارای شرایط عفو مشروط علل مخالفت قضات کیفری با این درخواست‌ها را بررسی و در جهت رفع نواقص قانونی و تأمینی آن گام برداشت.
یک هزار و ۵۰۰ نفر در یزد به خاطر جرایم مختلف در زندان به سر می‌برندکه بیشتر این افراد جرائم آن‌ها مرتبط با مواد مخدر است. انتهای پیام/
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد. انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.