مدیر کل حریم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: طرح استعلام آنلاین تعامل اطلاعاتی با مشارکت سازمان ثبت احوال استان تهران راه اندازی می‌شود.

حسین خانلری مدیر کل حریم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحقق فرآیند مدیریت یکپارچه در حریم شهر تهران اظهار داشت: به منظور ارتقا همگرایی و تعامل موثر با سازمان‌ها و نهادها نشست مشترکی بین اداره کل حریم و سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران پیرامون تهیه نقشه‌های کاداستر برای حفظ و صیانت از اراضی ملی، دولتی و عمومی واقع در حریم حوزه معاونت شهرسازی و معماری برگزار شد.

وی عنوان کرد: در خصوص پاسخگویی دقیق به درخواست‌های شهروندان در حوزه حریم جلسه‌ای با نماینده ثبت احوال استان تهران برگزار و توافق شد تا به یک تعامل اطلاعاتی، پیگیری به صورت استعلام آنلاین از سازمان ثبت انجام شود تا با این اقدام یکپارچگی در موضوع استعلام اسناد و املاک در حریم صورت گیرد.

خانلری افزود: همچنین با برگزاری جلسات در صدد هستیم در خصوص اسناد املاک مشاعی با تنظیم یک دستور العمل با جهاد کشاورزی و سازمان ثبت و شهرداری به یک وحدت رویه در مباحث مالکیت‌های مشاعی در صدور پروانه برسیم تا با مشخص کردن معیارهای مالکیت یک فرد به صورت شفاف در ریم از سرگردانی شهروندان جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: در حریم شهر تهران حدود 30 ارگان و دستگاه وجود دارد که از این میان سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهر سازی و شهرداری اقدامات مشترک ثبتی را با مشارکت سازمان ثبت پیگیری می‌کند.

خانلری عنوان کرد: در آینده نزدیک در صدد هستیم تا با بازدید همه جانبه با سازمان ثبت اسناد در جریان زیر ساخت‌ها قرار گرفته تا با استفاده از پتانسیل‌های موجود اقدامات مشترک را در سال 95 انجام دهیم.

مدیر کل حریم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: با اقدامات قانونی صورت گرفته علاوه بر تسریع و دقت عمل در صدور پروانه و پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان و برطرف کردن کاستی‌های موجود از سوء استفاده تصرف عدوانی، سندسازی و انتقال اراضی دولتی و عمومی توسط افراد سودجو در حریم جلوگیری می‌شود.

گفتنی است، جلسات کارشناسی تخصصی در اسرع وقت با دعوت از سایر سازمان ها و ادارات کل استان در جهت رفع نیازهای طرفین برگزار می شود و در خصوص موضوعات مشترک و آماده سازی بسترهای لازم در اشتراک اطلاعات، مراتب عقد تفاهم نامه لازم پس از برگزاری نشست‌های تخصصی صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار