رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از آغاز طرح نظارتی بر کالاهای مورد نیاز ایام نوروز، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی باخرد نشست خبری با با خبرنگاران افزود: نظارت بیشتر بر کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در ایام نوروز است این عملیات از ماه آخر امسال تا 15 روز اول سال آینده اجرا می شود.

وی گفت: ستاد اجرایی خدمات در حوزه اجرا از اول اسفند 1394 تا 25 فروردین 1395 بیشتر نظارت خود را بر کالاهایی مانند پوشاک، کیف و کفش، شیرینی و آجیل، میوه، مرغ و گوشت متمرکز می کند و در حوزه های حمل و نقل، قالیشویی ها، خشکشویی ها و آژانس های مسافرتی نیز از 25 اسفند امسال تا 17 فروردین سال آینده نیز نظارت کامل دارد.

رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور زائران در ایام نوروز، این نظارت به صورت بازرسی بر هتل ها، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان ها، آژانس های مسافرتی، ترمینال، فرودگاه، راه آهن و تاکسی رانی صورت می گیرد.

باخرد افزود: این بازرسی ها در 7 پایگاه ثابت و 3 پایگاه سیار با حضور 2 قاضی ویژه طرح در مشهد انجام می شود و250 بازرس، 200 نفر ناظر افتخاری و 50 نفر بازرس در سطح استان فعالیت می کنند، همچنین سامانه 124 و 30008124 نیز آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات مردم است.

وی با اشاره به بازرسی های صورت گرفته در 10 ماهه گذشته امسال، گفت: طی این مدت 376 هزار بازرسی انجام شده که 32 هزار پرونده تشکیل شده است و این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته، همچنین میزان شکایات تلفنی و حضوری مردم دراین بازه زمانی17 هزار و 800 تا بوده است.

رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در 10 ماهه گذشته امسال 556 پرونده در زمینه کالاهای قاچاق داشته ایم، افزود: مبلغ این تعداد کشفیات قاچاق 23 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 16 درصد با افزایش همراه بوده است.

باخرد با اشاره به کشف 12 تن میوه قاچاق گفت: مبلغ این میوه های قاچاق 600 میلیون تومان بوده که شامل نارنگی پاکستانی، سیب و پرتغال است .

انتهای پیام//

برچسب ها: نظارت ، کالا ، نوروز ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.