انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی نقشی کلیدی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، کارولینای جنوبی نقشی کلیدی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد. این ایالت نشان داده است که تمایل عجیبی به نامزدهای محافظه‌کار دارد. به جز انتخابات سال 2012، از سال 1980 مردم این ایالت در تمامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جمهوریخواهان رای دادند. 

کارولینای جنوبی اولین ایالت جنوبی آمریکا است که انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال 2016 در آن برگزار می‌شود. این ایالت برای جمهوریخواهان اهمیت بالایی دارد زیرا ایالت‌های جنوبی آمریکا حمایت‌های مالی زیادی از نامزدهای جمهوریخواه می‌کنند. کارولینای جنوبی ویژگی متمایزی نیز دارد. برخلاف دو ایالت آیووا و نیوهمپشایر که پیش‌تر انتخابات مقدماتی در آنها برگزار شد، کارولینای جنوبی جمعیت سفید پوست کمتری دارد. درحالی که 87 درصد مردم آیووا و 91 درصد مردم نیو همپشایر سفید پوست هستند، تنها 64 درصد جمعیت کارولینای جنوبی را سفید پوستان تشکیل می‌دهند. انتخابات در این ایالت اهمیت اقلیت‌های نژادی آمریکا را نشان می‌دهد. 

در سوی مقابل و در جبهه دموکرات‌ها تنوع نژادی در کارولینای جنوبی به نفع هیلاری کلینتون است. بیل کلینتون و همسرش از سال‌ها پیش در میان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار محبوبیت دارند. بنابر نظرسنجی‌های انتخاباتی در کارولینای جنوبی، 60 درصد سفیدپوستان این ایالت به سندرز رای خواهند داد و در مقابل 76 درصد رای دهندگان سیاه‌پوست طرفدار کلینتون هستند. در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات کارولینای جنوبی، این امر سبب حمایت سایر ایالات سیاه پوست از وی خواهد شد. بر طبق مطالعات ملی، کلینتون بیش از 82 درصد آرای سیاه پوستان آمریکا را در مقابل 8 درصد آرای سندرز دارد. 

نظرسنجی‌ها از پیشتازی کلینتون و ترامپ در کارولینای جنوبی حکایت دارد. ترامپ بیش از 35 درصد آرای اِوانجلیس‌‌ها (مسیحیان صهیونیست) و 34 درصد آرای غیراوانجلیس‌ها را دارد. نزدیک‌ترین رقیب جمهوریخواه ترامپ، روبیو است که توانسته است 18 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت کارولینای جنوبی شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار