استاندار زنجان با بیان اینکه 737شعبه برای انتخابات ایجاد می‌شود، گفت: 415 صندوق انتخابات ثابت و 322 صندوق سیار در سطح استان ایجاد می‌شود.

به گزارش حوزه  استان های  گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ جمشید انصاری با تأکید به اینکه انتخابات یکی از مهمترین رویداد‌ی است که اتفاق خواهد افتاد، گفت:19نفر در انتخابات مجلس خبرگان در استان زنجان شرکت کرده بودند که صلاحیت چهار نفر از این تعداد تایید شدندکه یکی از کاندیدا مجلس خبرگان حوزه انتخابی خود رابه استان دیگر تغییر داد و در حال حاضر سه نفر برای مجلس خبرگان رهبری به رقابت می پردازند.

وی افزود: 109 نفر از داوطلبان مجلس دهم تایید صلاحیت شدند٬ که این تعداد داوطلب در چهار حوزه انتخابیه رقابت خواهند کردواز 109 نفر داوطلب 14 نفر خانم و 95 نفر آقا هستند.

انصاری اضافه کرد: پایین‌ترین مدرک برای شرکت کردن در انتخابات مجلس فوق لیسانس است اما برای شرکت کنندگان با مدرک لیسانس تبصره قانونی وجود دارد که در حال حاضر 14 نفر دارای تحصیلات دکترا بوده و 84 نفر فوق لیسانس و هفت نفر نیز دارای مدرک لیسانس هستند.

استاندار زنجان با اشاره به رقابت کاندیدا‌ها در چهار حوزه انتخابیه در استان زنجان ابراز کرد: 50 نفر از این تعداد داوطلبان در حوزه زنجان و طارم رقابت می‌کنند.

وی به حوزه انتخابیه ابهر٬ خرمدره و سلطانیه نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز 22 نفر از داوطلبان رقابت خواهند کرد.

به گفته ی استاندار زنجان،17 داوطلب در ماهنشان و ایجرود و 19 داوطلب نیز در خدابنده رفابت می‌کنند.

وی از انتقال پرونده سه داوطلب به تهران خبرداد و افزود: هشت داوطلب نیز از دیگر استان‌ها به استان ما آمدند.

انصاری با اشاره به تعداد ناظران انتخاباتی در شعبه‌های صندوق‌های رای افزود: برای هر شعبه 13 تا 15 ناظر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع در استان زنجان بیش از 10 هزار نفر برای عوامل اجرایی انتخابات در نظر گرفته شده است.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: برای هر یک از شعبه‌ها دو صندوق در نظر گرفته شده که یکی صندوق انتخابات داوطبان مجلس بوده و یکی هم صندوق مجلس خبرگان است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 775 هزار و 820 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که به سن 18 سالگی رسیده‌اند٬ افزود: از این تعداد واجدین شرایط 16 هزار و 535 نفر رای اول یعنی نخستین سال رای دادن هستند.

انصاری ابراز کرد: 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر در سطح کشور واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.