فرمانده مرزبانی کشور عراق گفت: اوج هنرهای ایرانی اسلامی رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سپهبد حامد عبدالله که در قالب هیئت بلندپایه از فرماندهان نظامی کشور عراق به حرم مطهر رضوی مشرف شده بود در بازدید از رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زبان برای بیان احساس این زیارت و حضور در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قاصر است افزود:افتخار می‌کنیم که خلق این همه زیبایی به دست هنرمندان کشور دوست و همسایه ما و به دست شیعیان انجام شده و بیگانگان دست در این هنر و زیبایی نداشته اند.

وی با بیان اینکه فعالیت های انجام شده برای تسهیل تردد زائران در مرزهای عراق گفت: هدف از برگزاری اجلاس های مشترک بین فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، تسهیل تردد زائران چه زمان اربعین و چه کل سال در مرزهای دو طرف است و در این رابطه ما تمام مراجع ذی صلاح را بسیج کردیم تا خدمات بهتری را به زائران ارائه دهیم.

فرمانده مرزبانی ناجا هم در حاشیه این بازدید گفت: ایران و عراق از لحاظ مرزهای جغرافیایی دو کشور هستند، اما به واسطه وجود مبارک ائمه اطهار(ع) یک امت واحد به حساب می‌آیند. وحدت ناگسستنی بین ایرانیان و عراقیان وجود دارد که ممکن است در طول تاریخ دستخوش شیطنت های بیگانگان شود، اما هیچ زمان این پیوند که به واسطه وجود عتبات مقدسه در ایران و عراق به وجود آمده است، قابل گسست نیست.

سردار قاسم رضایی افزود: طی نشست های سالانه ای که بین فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق هر سال برگزار می شود، برای تسهیل تردد زائران بین دو کشور به ویژه تردد زائران عتبات و همچنین زائران مشهد مقدس اقدامات فراوانی صورت گرفته و مقرر شده است در سال 95 علاوه بر مرزهای شلمچه، مهران و دهلران؛ مرز خسروی نیز برای تردد زائران آماده شود.

فرمانده مرزبانی کشور عراق برای شرکت در پنجمین اجلاس مشترک فرماندهی مرزبانی ایران و عراق به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: هنر ، ایرانی ، اسلامی ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار